Mito 120hk/155hk

Published by Martin Lembke on

Forum Allmänt Mito 120hk/155hk

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Martin Lembke
    Deltagare

Hej

Är det någon som vet var det är för skillnad på en 120hk och 155hk (bensin) Mito, förutom hästkrafterna?

Är det andra bromsar, växellåda, inredning m.m.

Tacksam för svar

/Martin

Thomas Sjölin
      Deltagare

På alfaromeo.se finns specifikationerna, du kan ladda ner en pdf där all sådan info finns.

Annars lägger jag till den här så slipper du hämta där.

Gabriel Eriksson
        Deltagare

Haha… Hade ju förträngt den dåliga Mito-broschyren på alfaromeo.se… Nu verkar spec-broschyren vara lite bättre, men för gammal. Riktigt dåligt av GA att dom inte ser till att ha aktuell info på hemsidan. Den som vill förfäras kan ladda hem produktbroschyren på Mito. “Ett produkt av Alfa Romeo” 

Ursäkta lite offtopic  

Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17

Martin Lembke
          Deltagare

utryckte kanske mig lite otydligt.

Av årsmodell 2009 finns det 1,4T bensin med både 120hk och 155hk. Det är dessa jag undra skillnaden mellan.

Denna 120hk motor har utgått och är inte med i broschyren.

/Martin

Thomas Sjölin
            Deltagare

Okej, ja då vet jag inte alls. Lite snabb googling och jag hittade två olika 120HK, T-Jet och GPL

http://www.automobile-catalog.com/c…v_120.html

http://www.automobile-catalog.com/c…turbo.html

Den senare finns info om bromsstorlek osv, inte den förra. Du kanske kan leta dig fram till rätt info på den sajten själv då jag inte vet exakt vad du söker.

Martin Lembke
              Deltagare

tack för infon

Efter lite googlande så verkar det som 155hk har de stora 4-kolvs oken från brembo men det har inte 120hk.

Och de stora oken vill man ju ha…

/Martin

För 2014 har 135-hästarn (1,4 TB) 281 mm fram, 170:an har 305 mm skivor. 170-hästarn har också sexväxlad låda, de klenare bara fem.

Men, jag glodde också i en katalog från 2010, då har både 120 hk och 155 hk 305 mm och sexväxlat. Och 135-hästarn med 281 mm där också (med 5-vxl). 120 hk liksom 155 hk är utan multiair. 2010 fanns för övrigt sju olika bensinalternativ …

Med en avställd och saknad samt halvt isärplockad och väldigt dammig "rostfri" 75 30...

Martin Lembke
                Deltagare

Då verkar det ju som 120hk också har de stora oken.

tack för infon

David Wallefelt
                  Deltagare

Hej!
                    Jag letar efter en vettig begagnad MiTo, som ersättare till vår 156a, och reagerade över det ni skriver i förbigående här tidigare: att 155hk 1.4 TB saknar Multiair…Till skillnad mot den med 135hk.
                    Är det därmed självklart bättre att sikta in sig på att hitta en 135-hästars? Läste dock i en annan äldre MiTo-tråd att de tidigare årgångarna av Multiair (fram tills 2010-11 tror jag) hade en tendens att gå sönder, men många fick det nog åtgärdat på garanti…
                    Upplys mig gärna om jag tänker enkelspårigt, men jag utgår ifrån att en jämnårig bil med Multiair är bättre än en utan

156 SW GTA
                    MiTo 1.4 Multijet
                    156SW 2.0 JTS

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.