Mitt Garage…
Published by Hans Bjurman on
- Detta ämne har 219 svar, 33 deltagare, och uppdaterades senast 3 juni, 2015 kl. 12:15 av
Gunnar Dahlberg.
-
FörfattareInlägg
-
15 april, 2015 kl. 16:31 #45983
Jag tycker att det är riktigt innovativt att använda sig av flytande infästningspunkt för störtbågen fram eller ser
jag i syne?
Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser
15 april, 2015 kl. 17:43 #45984Inlägg av Fredrik Assarsson på 2015-04-15 16:31
Jag tycker att det är riktigt innovativt att använda sig av flytande infästningspunkt för störtbågen fram eller ser
jag i syne?
Liten skugga av dörrstoppen..lågt placerad för att inte påverka roll…..
15 april, 2015 kl. 19:53 #45985Mycket rimligare förklaring!
kommer du och bilen att vara på Skokloster? Hade varit kul att se den då.
Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser
15 april, 2015 kl. 20:57 #45986Inlägg av Fredrik Assarsson på 2015-04-15 19:53
Mycket rimligare förklaring!
kommer du och bilen att vara på Skokloster? Hade varit kul att se den då.
Jo…
1 maj Skokloster..
2 maj Skarpnäck 1:10 buggy
3 maj Gelleråsen 1:1 Challenge..
Välbokad Helg
hoppas solen skiner på oss
18 april, 2015 kl. 19:49 #45987T E S T D A G ,,
SOL—- härlig dag kör fullgas på F 15 flygfält svarar bra(låter inte mkt…) lite högt växlad 220 på fyran lådan uträknad för 225 kör nu 245..lite stort kanske…
REGN“““““ efter riktig fullgasrepa ryker den olja.. kolvring ?
Moln#### åker hem ..komptestar inget fel ! ! !
Sol…Den jävla mekanikern har kopplat vevhusventilationen fel —-kompressorn suger från vevhus vid motorbroms..lättfixat…
Mera sol ****** vagnboksbesiktning lördag kväll ! UA….
Dimma ??! ! ! ?++++
18 april, 2015 kl. 20:40 #45988Vilken underbar bil!!! Så snygg. Så elakt vacker!!
Har följt din tråd, all respekt
Grattis till lyckad provkörning. Skål!!!Jo, jag är väldigt nyfiken att se bilen i verkligheten på Gelleråsen.
Nu: AlfaSud. Alfa 90. Då: 3*75turbo 164Q4 2*147 156 Brera 3.2 Sud Ti. Spider 916 V6. 159SW Tbi
30 maj, 2015 kl. 23:10 #45989Ja då var Skokloster avverkat..
kul att stå bredvid en bil som jag var sugen på för ca 10 år sedan..
sedan var det dags för premiär på bana
Gelleråsen.. Race ..
Inte helt lyckat.. att bilen inte hade nog med effekt vviste jag ..men att den inte skulle hålla vattentempen nere var en överaskning…
lufta och grejade men inget hjälpte..det blev bara värre… i race 1 lyckades jag ta mej i mål som 9a med kokande motor…
luftar och kopplar om avluftningen.. startar 9a och gör en kanonstart och leder första varvet …
men sen är tempen åter över 100gr så jag rullar in i depån …
hemma river jag och hittar trasiga foder …
river motorn och fixar nya foder.. byter också kolvar med något högre komp i…
ställer kammarna lite annorlunda ..och drevar kompressorn 10% till..och sänker motorvarvet 10% , 7250 blir max…
provstartade ikväll.. startade fint.. mappning om en vecka…..hoppas på lite mer än 180 hkr på hjulen..
31 maj, 2015 kl. 11:56 #45990Bra att du hittade ett riktigt fel – annars hade du haft ett elände!
Eftersom Björnbusen avverkat ett sprucket foder med så kanske man kan ana en trend? Ditt var iofs inte sprucket på samma sätt!
3 juni, 2015 kl. 07:49 #45991Då väntar vi med spänning på lite moment- och effektkurvor
3 juni, 2015 kl. 12:13 #45992http://www.autospeed.com/cms/article.html?&A=0717
Kanske inte det billigaste alternativet men antagligen det bästa, mono sleeve foderkasett.
Alfa Romeo Arna 1986
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.