Mitt utträde från styrelsen i CAR

Published by Peter Braun on

Forum Allmänt Mitt utträde från styrelsen i CAR

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Peter Braun
    Deltagare

Hej alla,

Vill informera er alla om att jag avsäger mig min post som styrelseledamot i CAR. Jag har nu varit ledamot i 3år och hade egentligen 1år kvar men kände att tiden inte räckte till. När man känner att man inte kan ge vad som krävs för att vara med i styrelsen så är det lika bra att avsluta det hela. Som ledamot så har man ett ansvar mot sina medlemmar och just nu så kände jag att min tid inte räckte till, speciellt efter att vi fick tillökning i familjen i november. I sådana lägen så går familjen först. Alternativet hade varit att all minsta ledig tid hade gått åt till styrelsearbete. Detta kände jag att jag inte skulle orka. Speciellt med allt spännande som styrelsen jobbar med just nu. Däremot så tänker jag fortsätta att vara aktiv i väst och bl a hålla i Tjolöholm som förut. Jag vill även poängtera att mitt avhopp inte har att göra med någon schism utan det är helt mitt egna beslut. Styrelsen består av många kompetenta människor med ett stort hjärta för klubben och driv för att göra ett bra jobb för er alla medlemmar.

Thomas Sjölin
      Deltagare

Det är självklart att familjen alltid går först. Har full förståelse för ditt beslut och tycker din prioritering är riktig. Det finns så många sätt man kan vara ett stöd för klubben utan att försaka annat som är viktigt. Tror knappast någon har en avvikande åsikt.

Ola Söderpalm
        Deltagare

Vill passa på tillfället att i tråden tacka Peter för det jobb han lagt ned på styrelsearbetet. Naturligtvis hade det bästa för klubben och styrelsen varit om han fortsatt, men det finns ju annat som till och med är viktigare än styrelsearbete i Alfaklubben hur konstigt det än låter, så stor respekt för beslutet. Glädjande att Peter fortsätter att vara “träffgeneral” vid div. västsvenska träffar, något han varit under flera år och skött med den äran. Tack Peter, lycka till med knoddarna och renoveringen av GTV:n!

Vi ses på träffarna!

Peter Braun
          Deltagare

Tack Thomas och Ola. Att få klart GTV6:an till sommaren ser jag verkligen fram emot Kanske borde skapa en tråd när jag väl får tid och tummen ur. Garaget är tyvärr trångt så man får delvis göra det ute så jag väntar med spänning på bättre väder.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.