Mittsverigebanan – Banmöte 2014
Published by Sune Karlsson on
› Forum › Bankörning › Mittsverigebanan – Banmöte 2014
- Detta ämne har 11 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast 27 juli, 2014 kl. 13:22 av
Fredrik Ståhlgren.
-
FörfattareInlägg
-
22 juli, 2014 kl. 10:47 #41158
Kul med en (för mig) ny bana! Fast dom hade gärna fått räta ut chikanerna lite… Ni som inte var med vet inte vad ni missade
Stort tack till banmötesgänget som i vanlig ordning fixade och donade och skapade ordning i kaoset när lunchleverantören bestämde sig för att dyka upp två timmar senare än utlovat.
Och så lite filmsnuttar: Pass 4 (tror jag, tappade räkningen i värmen) Pass 5
Går det så går det...
22 juli, 2014 kl. 11:47 #41159Videoklippen verkar vara “privata”..
22 juli, 2014 kl. 11:58 #41160Fixat nu, tror jag…
Går det så går det...
22 juli, 2014 kl. 12:04 #41161Var en riktigt rolig dag på banan!
Någon mer än jag som fick flera halvcentimetershack i ytterkant på höger framdäck? Undrar om det var chikanen på rakan nedför, för där lyfte jag lite ibland…?
Det var väl även det enda jag tyckte var dåligt på banan. Vänsterdäcket var däremot jämnt slitet.
På hemfärden norrut fick jag mig en funderare också. Började låta framifrån nånstans, som ett löv i kupéfläkten, men det är ju svårt att få in… Tänkte, skit, nåt som skakat loss i panelen nånstans. Men efter lite lyssnande lät det som det kom från backspegeln???
Tryckte o kände lite, nää, inget löst. Tänkte jag får väl stanna o kolla, då minskade ljudet, runt 70 försvann det. Ökade, tillbaka, va??? Jaja, stannade och satt i tittade o tryckte o knackade lite. Provade kupefläkten etc.. gick ut. AHA! Det kom ett riktigt skyfall några minuter och vindrutetorkarna hade lossat lite på C-klass-märket som satt på rutan, hörnet fladdrade i vinden
Marcus
22 juli, 2014 kl. 13:03 #41162Kul att få se dina filmklipp, Sune. Och bilen gick bra såg jag när jag var där.
Som “publik” såg man aldrig den övre delen av bansträckningen och vad som utspelades där borta. Nu fick jag se den också.
Filmlipp 2 var lite spännande att se. Satt och sneglade & såg tempmätaren klättra uppåt hela tiden. Måste ha varit mycket varmt för både förare och bilar denna kanonvädershelg.Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13
22 juli, 2014 kl. 13:35 #41163Visst var det varm som rö-en i kupén i hettan haha. Men värre var det för bromsvätskan min som gav upp i sista chicanen på sista varvet lämpligt nog. Fick pumpat upp tryck i bromsarna för en sista inbromsning och sedan masa mig in i depån med Alfetta GTVn och låta stumpan kyla ner sig.
Måste säga att det var oerhört uppskattat att kunna ta ut bilen på en runda på banan. Jag skulle ju prompt inte ut på bana med nyrenoverad entusiastbil men vafan det sket sig ju och det var det väl värt!
Det är ju en jäkla trevlig kvalitet på en 37 år gammal bil när man kan köra 50 mil sedan ge gärnet till 7000rpm på bana och avslutningsvis köra hem dagen efter i ytterliggare sisådär 35mil och bilen bara spinner på silkeslent som om den nästan trivdes med sin “italian tune-up” på banan.Grym helg!
Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser
22 juli, 2014 kl. 19:41 #41164Inlägg av Christer Andersson på 2014-07-22 13:03
Kul att få se dina filmklipp, Sune. Och bilen gick bra såg jag när jag var där.Som “publik” såg man aldrig den övre delen av bansträckningen och vad som utspelades där borta. Nu fick jag se den också.
Filmlipp 2 var lite spännande att se. Satt och sneglade & såg tempmätaren klättra uppåt hela tiden. Måste ha varit mycket varmt för både förare och bilar denna kanonvädershelg.
Jo, nog var det varmt alltid. La in tempmätaren på lite kul när jag insåg att jag faktiskt loggat det. Är lite misstänksam mot tempmätaren i bilen som nästan aldrig visar mer än ca 75 grader i normal trafik. Men nu när den gick lite varm stämde det ganska bra med det loggade, vilket nog var bra…
Går det så går det...
22 juli, 2014 kl. 20:41 #41165- Trevlig dag.Värmerekord!Trevlig bana som var mycket underhållande.Chikanen på rakan kändes väl lite smådryg.Men det var det enda.Hjälpte till att besiktiga bilar mm.Tyvärr så hoppade remmarna på vår Alfa 75 på väg hem.Tur man har depåbil då
Ciao Patrik Gudmundsäter
Curore e Passione!
22 juli, 2014 kl. 21:50 #41166Det är ju jag som ligger före dig (pass 5), skoj o få se hur man kör!
Men var du tvungen att filma den gången jag tog min “depårunda”?
På filmen ser det ut som mina bromsljus blinkar höger/vänster ibland på rakor etc. Är det nån effekt på filmen/solen eller gjorde det verkligen så? Jag vet att de blinkar vid kraftiga inbromsningar, men på filmen är det ju på raksträckorna/kurvor när jag accelererar.
Vad är det för utrustning du använder för film/data?
Marcus
22 juli, 2014 kl. 22:32 #41167Inlägg av Marcus Helgesson på 2014-07-22 21:50
Det är ju jag som ligger före dig (pass 5), skoj o få se hur man kör!
Men var du tvungen att filma den gången jag tog min “depårunda”?
På filmen ser det ut som mina bromsljus blinkar höger/vänster ibland på rakor etc. Är det nån effekt på filmen/solen eller gjorde det verkligen så? Jag vet att de blinkar vid kraftiga inbromsningar, men på filmen är det ju på raksträckorna/kurvor när jag accelererar.
Vad är det för utrustning du använder för film/data?
Du hade ju bra fart, dvs ungefär samma som jag
Att det blinkade höger-vänster såg jag först på filmen så det är nog solreflexer. Jag filmar med en gammal telefon och loggar med Racechrono i en annan telefon. Till det har jag en Qstarz 818XT GPS-puck (10Hz) och en Kina-OBD2 läsare kopplat med blåtand. Sen meckar man ihop allt till en film i Racerender. Lite meckigt, men inte omöjligt. Med Racechrono pro kan man också filma samtidigt som man loggar och skulle kunna förenkla det hela med en telefon mindre. Har inte provat det än.
Går det så går det...
22 juli, 2014 kl. 23:20 #41168En av de bästa banfilmer jag sett på tuben, Sune.
Tur att det inte är i morgon som vi är på Mittsverigebanan. Det blir 35 grader varmt.
27 juli, 2014 kl. 13:22 #41169Inga fler schyssta filmer från träffen?
C.R.T - Carbonara Racing Team #36
Debut 2021: Plats 10, Klass III
2022: Plats 5, Klass III
2023: Plats 3, Klass III - Trevlig dag.Värmerekord!Trevlig bana som var mycket underhållande.Chikanen på rakan kändes väl lite smådryg.Men det var det enda.Hjälpte till att besiktiga bilar mm.Tyvärr så hoppade remmarna på vår Alfa 75 på väg hem.Tur man har depåbil då
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.