Mittsverigeträffen 18 juli

Published by Håkan Andersson on

Forum Träffar Mittsverigeträffen 18 juli

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 24 totalt)
  • Författare
    Håkan Andersson
    Deltagare

Finns det något intresse att vi ordnar något enklare än ett regelrätt banmöte den 18 juli eller dagarna däromkring? Jag är på sommarviste i Köpmanholmen utanför Ö-vik och kan vara behjälplig om intresse finns. Banan är inte särskilt dyr att hyra 6 000:- för en kväll det dubbla för en dag, lite dyrare på helgen. Klubben kanske sponsrar en del om vi blir tillräckligt många. Banan är ledig hela juli bortsett från onsdagkvällarna och en kväll och en dag.

Vet inte om de lokala entusiasterna blev brända ifjol av krånglet med restaurangbetalningarna…..

Jag tar med GTV:n om det blir nåt…..

Håkan i Fagersjö: 916 GTV och 166 3.0.

Bra där Håkan!

jag bränner dit isåfall 

Benny Steen
    Deltagare

vi är ett gäng från umeå som nog också kan åka ner 🙂

Frank Pino
    Deltagare

Vi har sett fram emot detta, så om inget Gävlas för oss så kommer vi gärna upp!

Alfapino

Håkan Andersson
    Deltagare

Ett normalt banmöte kostar 700:.- och ger sex pass om en kvart vardera och om tidsschemat hållit ytterligare lite tid innan man stänger för dagen och åker hem dvs ca två timmars körning om grejorna håller. 10 deltagare får två timmar för 7 000:-

Att hyra Mittsverigebanan kostar 5 300:- för 18-22 och 11 000:- för 8-17. 10 deltagare får 4 kvällstimmar för en femhundring var eller 9 timmar på dagtid för en tusing. Kanske kan man förhandla fram 4 dagtimmar på en eftermiddag? Säkerhetsmässigt och försäkringsmässigt går detta givetvis inte att jämföra med ett riktigt banmöte.

Man kan också åka på onsdagsbus, ett lokalt arrangemang.18-22 på sommar onsdagar. 100:- för att titta, 200:- för att köra + engångs SMA-licens 150:-.(Helår 500:-).

Ge mej lite feedback på datum, vad det får kosta och vad ni vill göra så försöker jag fixa något. Käka lite t.ex.på Mannaminne, hitta ett gemensamt boende och kanske lite cruising. Kom med förslag!!!

En vardagskväll tycker jag, en Torsdag kväll kanske?

Håkan Andersson
    Deltagare

Jag ska försöka få någon att lägga upp en aktivitet så vi kan få lite anmälningar att utgå ifrån. Vi utgår från Torsdag kväll 23 juli. Ska ringa banan och höra om vi kan få eftermiddag istället så att alla i området Gävle-Umeå-Östersund kan komma hem på kvällen om man inte vill stanna på en gemensam middag.

Hrm, Svegs området då 

Håkan Andersson
    Deltagare

Jag förstår att jag borde tagit med Mora och Sveg för att göra tydligt hur långt jag tycker att man bekvämt kan åka på en kväll…..   Självklart är detta ett förslag till arrangemang främst riktat till Stockholmare.

Förslag till bra dagar??

23/7 

Marcus Persson
    Deltagare

23/7 passar nog mig bra också!

Frank Pino
    Deltagare

23 skulle kunna funka men helst helgen…

Alfapino

Håkan Andersson
    Deltagare

Jag har försökt kommunicera med banan men inte lyckats så bra. Väntar på nytt på ett mail ifrån dem efter att ha fått tag på Gunnar på telefon. Alternativet tycks vara Onsdagsbus 22/7 från 18 eller också vad de kallar “Drop-in-racing” som man betalar per timme man använder banan. Jag återkommer med mer detaljer så fort jag har något. Vi skulle väl kunna enas om att träffas på Onsdagsbuset 22/7 i vilket fall?

22/7 kl 18, funkar!

Håkan Andersson
    Deltagare

Jag får väl erkänna att jag misslyckats att boka något med banan. Trist! De verkar inte särskilt intresserade vilket man kan tycka är märkligt. Måste förmodligen vara någon på plats som åker dit och pratar med dem öga mot öga.

Jag ska försöka åka ner till nästa veckas “Onsdagsbus” så kanske vi kan bli ett par stycken som möts då.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 24 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.