Mittsverigeträffen 19-20 juli!

Published by Mats Berg on

Forum Träffar Mittsverigeträffen 19-20 juli!

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 39 totalt)
  • Författare
    Mats Berg
    Deltagare

Sommarens stora Alfa-arrangemang äger rum 19-20 juli i Härnösand!

Det blir Höga kusten tur, banmöte och CAR Challenge tävlingar.

Lördagen startas med en tur runt Höga Kusten på förmiddan, vi besöker fiskelägen och passerar Höga Kusten-bron. Fina kuperade vägar på en av Sveriges vackraste platser! Under dagen äter vi gemensam lunch på hemlig ort. På eftermiddagen åker vi upp till Mittsverigebanan, där det blir lättare förtäring och besiktning av bilarna.Här besiktar vi även ekipagen inför söndagen! Efter som bullertiden börjar kl 8 på söndagsmorgonen så lär vi inte hinna besikta många ekipage då. Vi börjar körningen på lördagseftermiddagen efter pacecar i ca 15 minuter därefter kör vi efter C-klassens regler, d.v.s. bara omkörningar på långa rakan. Sista halvtimmen låter vi Challrengegrabbarna tjuvträna lite genom att skjutsa oss runt banan. Här vänder vi oss framförallt till dig som aldrig åkt bana förut, en chans att testa banåka gratis under trevliga förhållanden. Vi hoppas att många tjejer tar denna chans! Missa inte detta!

Efter en lång och skön dag äter vi en välförtjänt middag tillsammans på Östanskär Jack och Konferens, generöst sponsrad av klubben. Här bor vi också till ett bra pris!

På söndagen blir det banmöte och CAR Challenge tävlingar. Om du inte deltar så kom gärna ner och ljug lite med oss, alltid populärt! Passa på att kolla våra racingserie CAR Challenge, den ska vi vara stolta för! Den håller mycket hög klass och chaufförerna är ett skönt gäng som alltid är redo att snacka lite.

Fortsätt nu snacka Mittsverigeträffen i den här tråden, ju mer desto bättre!

Inget är svårt om man kan det.

Låter spännande alltihopa.
    Jag ser att det kolliderar lite med uppstarten av motorveckan här i lycksele men härnösand låter mera intressant.
    Har ni info om boendet du tipsar om och fråga 2… Om man skulle villa åka lite med sin privatbil på banan på lördag (antar att det är så )
    vad krävs då? Hjälm, nån typ av overall, handskar osv..

Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

Thomas Sjölin
    Deltagare

Inlägg av Christer Andersson på 2014-03-01 19:53

Jag ser att det kolliderar lite med uppstarten av motorveckan här i lycksele men härnösand låter mera intressant.
    Har ni info om boendet du tipsar om och fråga 2… Om man skulle villa åka lite med sin privatbil på banan på lördag (antar att det är så )

Motorveckan är ju varje år och pågår dessutom hela veckan, klart du ska åka till Härnösand!

Kör man på lugna halvtimmen efter pacecar behövs inget extra. Vill du åka lite fortare kan du, om jag förstått det rätt, ta en prova-åp-licens och köra i C-klassen och då måste du ha hjälm och dylikt. Rätta mig någon om jag har fel.

Björn Ek
    Deltagare

Inlägg av Thomas Sjölin på 2014-03-01 20:33

Inlägg av Christer Andersson på 2014-03-01 19:53

Motorveckan är ju varje år och pågår dessutom hela veckan, klart du ska åka till Härnösand!

Kör man på lugna halvtimmen efter pacecar behövs inget extra. Vill du åka lite fortare kan du, om jag förstått det rätt, ta en prova-åp-licens och köra i C-klassen och då måste du ha hjälm och dylikt. Rätta mig någon om jag har fel.

Nope, du har alldeles rätt! 

I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.

kommer att högprioriteras

Classe. (Oo=V=oO) 1600 GTj 1300 GTj

Sune Karlsson
    Deltagare

Ska bli riktigt kul!

Går det så går det...

Siktar på att dyka upp i en toppfin ’77as GTV
    Kanske jag lyckats hetsa en vän till köp av 75 3.0 innan också!

'06 GT 3.2L '00 Zender 166 3.0 GTAmodifierad ’70 Berlina räser

Okej då vet jag… Men vad innebär “och dyligt” ?
    Om jag nu skulle tycka att det gick lite långsamt på lugna halvtimmen och skulle villa sträcka lite på högerbenet.

Frågan om boendet kanske jag får svar på senare. Låter som klubben hade nån deal med nåt ställe när jag läser om träffen så det kommer väl info via klöverbladet eller här i forumet.

Björn Ek
    Deltagare

Inlägg av Christer Andersson på 2014-03-02 07:45

Om jag nu skulle tycka att det gick lite långsamt på lugna halvtimmen och skulle villa sträcka lite på högerbenet.  

Vad som gäller för körning i A-B-C-klasserna kan du läsa på banmötessidorna.

I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.

Mats Berg
    Deltagare

Inlägg av Christer Andersson på 2014-03-02 07:45

Frågan om boendet kanske jag får svar på senare. Låter som klubben hade nån deal med nåt ställe när jag läser om träffen så det kommer väl info via klöverbladet eller här i forumet.

“Dylikt” betyder i det här fallet heltäckande bomullsklädsel, handskar och ett inte minst viktigt ett glatt humör.En lite utförligare text i ämnet har Björn Ek skrivit här. Vi bor på Östanskär Jakt & Konferens där kostar ett dubbelrum 900 kr och ett enkel 580 kr. Hur man bokar och sånt hitta du i aktiviteten. Allt detta har vår sekreterare Gunnar Sundgren fixat, han håller också i gatdelen av Mittsverigeträffen medans vi banmötesgruppen ska försöka ta hand om er när ni kommer till banan.

Mats Berg
    Deltagare

Björn va visst lite snabbare än mig, på forumet!

Gunnar Sundgren
    Deltagare

Hej
    Gunnar Sundgren igen. 

Kan inte Björn eller någon annan lägga ut banbilden från Mittsverigebanan (Alfettan m fl), både bredvid bilden på Höga Kusten bron 19 juli och banmötet 20 juli. Det är ju en toppenbild och då tydliggör vi ju bl a att lördagen innebär både utflykt och bankörning.

Hälsningar
    Gunnar S

Jag tänkte höra om allt är klubbat och klart med denna träff?
    Går man in under Aktiviteter så står det lite om att information kommer senare. “Meny, priser och tider kommer lite längre fram.
    Gärna också info om “Platser” så man vet vad GPS:en ska ställas in på.  Jag tänker främst på starten på lördagen, när Höga-Kusten-Rundan startar.
    Vi ska väl samlas någonstans eller är tanken att utgå från hotellet där säkert de flesta resande övernattar?

Sista anmälningsdatum?

Såg just att det fanns 2 Rubriker för denna träff under Aktiviterer. Var middagsanmälan jag tittade på.

Men en (eller 2) frågor kvarstår: Var och när ska vi samlas för starten på lördagens Höga-Kusten-Runda?

Finns det nåt sista anmälningsdatum? För middagen eller så…
    Rummena gäller väl först till kvarn

** BUMP** (Kollade info för träffen och det framgår inte vart & när samlingen för höga-kusten-trippen är, och mina övriga frågor&nbsp 

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 39 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.