Jag vill montera säkerhetsbälten bak i min Giulia Super så att hela familjen kan åka med. Finns tyvärr inga fästpunkter vad jag kan se så det blir att hitta på nåt. Pratade med en på bilprovningen och han sa att det måste monteras på det sättet som det gjordes när den typgodkändes och att bevisbördan ligger på mig. Så min fråga är om någon kan bidra med lite bilder hur installationen för säkerhetsbältet bak ser ut i en Giulia från 70 talet? Har försökt leta på nätet men kan inte hitta något vettigt.
Jag är inne på att sätta fasta bälten. Lite mer opraktiskt men dom kommer inte användas så mycket och dessutom kan man förmodligen sätta övre fästpunkten närmare kanten av hatthyllan. Fästpunkten i hjulhuset ser ut att vara förstärkt. Ett alternativ kan eventuellt vara att sätta en platta med mutter på insidan i hjulhuset. Besiktningskillen var mer än lovligt vag kring vad som krävdes och jag vill gärna veta att det kommer att godkännas innan jag sätter borren i Alfan.
Jag har bälten bak i min Bertone(som bara är reggad med 1 passagerare) då jag gjorde det så SBP att bältet skulle fästas med en 50 mm stödbricka i bilens bärande struktur.
Hittade den här beskrivningen på alfabb efter lite letande [img]/Portals/0/Users Köpte 65*65 mm fästplattor med mutter. Satte ihop det idag. Nu hoppas vi på en lyckad registreringsbeisktning.