Montering sänkfjädrar Alfa 159

Published by Andreas aasland on

Forum Teknik Montering sänkfjädrar Alfa 159

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #28250
    Andreas aasland
    Deltagare

      Tjenare

      Började montera sänkfjädrar på 159:an idag. När fjädrarna var på plats och bilen nerhissad la jag märke till att den övre länkarmen låg oroande nära karosskanten på insidan av där fjädertornet går upp. Men det ska väl inte kunna ta i där för när dämparen bottnar böjer ju länkarmen uppåt samtidigt. Lite svårt att förklara men jag hoppas ni är med på hur jag menar.

      //Andreas

      #28251
      Kenneth Larsson
      Deltagare

        Lägg ut en bild!

        #28252
        Andreas aasland
        Deltagare

          Inlägg av Andreas aasland på 2015-03-21 21:16

          Tjenare

          Började montera sänkfjädrar på 159:an idag. När fjädrarna var på plats och bilen nerhissad la jag märke till att den övre länkarmen låg oroande nära karosskanten på insidan av där fjädertornet går upp. Men det ska väl inte kunna ta i där för när dämparen bottnar böjer ju länkarmen uppåt samtidigt. Lite svårt att förklara men jag hoppas ni är med på hur jag menar.

          //Andreas

          En liten uppdatering angående sänkfjädrarna. Kan tala om att jag måste haft dåliga linser när jag gaggade om länkarmar som tog i inne i hjulhuset. Det stämde icke Så nu är dom på plats och funkar klockrent.

          //Andreas

          #28253
          Oscar Sandberg
          Deltagare

            Tjenare! 

            Vilka fjädrar monterade du? Vad blev det för sänkning(mm)?   

            #28254
            Andreas aasland
            Deltagare

              Köpte Novitec som skulle sänka 40 mm men i själva verket blev det inte mer än 25 typ. Men dom kanske sätter sig ju mer man åker. 

              Skulle gärna fått ner den ett par cm till om det gick.

              Kan försöka lägga upp en bild nåndag.

            Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.