Motorbyte 156:a 01

Published by Övergivna Forumposter on

Forum Teknik Motorbyte 156:a 01

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare

Vi har fått problem med vår motor och tydligen är vevaxeln skuren. Tänkte byta motor och har hittat några till ok pris. Vår motor heter 323.10 och de jag hittat heter 323.01. Någon som vet ifall det skiljer något på dessa? Vill ju inte köpa en motor som sedan inte passar …

Benny Steen
    Deltagare

Är det en TS ?

inte ovanligt vevlagerna gått ner sig efter 20′ mil. vevlager går att byta med motorn på plats. mycket enklare än att byta hela motorn ( till en motor du sedan inte  hur lagerna är ) 

Martin Frykstam
    Deltagare

För att svara på din fråga: Jo, den passar. Det skiljer på kolvringar etc. som inte hindrar ett skifte. Vad jag förstår så har 323.01 bättre kolvringar. Men som Benny skriver, kolla upp den du har först och om ni sedan ändå byter motor rekommenderas att se över remmar, hjul och inte minst lager.

Thomas Karlsson
    Deltagare

Överväg om bilen är värd att laga. Jag har också 156:a -01, 23000mil, med facit i hand skulle jag ha skrotat den för ett halvår sedan, men bytte kamrem, sen pajade styrväxeln, bytte den, sen pajade kopplingen (har två ämnen i forumet om det). MEN det finns ju en viss charm i att laga och bevara….

/thomas

http://sv.wikipedia.org/wiki/Alfavirus -There are no alphavirus vaccines currently available

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.