Motorbyte Giulietta QV

Published by Per Edman on

Forum Teknik Motorbyte Giulietta QV

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    Per Edman
    Deltagare

Hej på er!

Ganska ny medlem. Jag har alltid tänkt köpa en Alfa eftersom de ju har verkat vara så roliga att köra genom alla år men har varit avskräckt av kvalitetsproblemen. Jag har ägt många bilar, är 65 nu, mest Saab men även. ett par Audi och BMW. Har en Saab 900 Aero från 1991 i garaget.

Nåväl, i augusti förra året slog jag till på en Giulietta QV, årsmodell 16 med drygt 10000 mil på mätaren. Den infriade allt jag tyckte en Alfa skulle motsvara. Nu har jag inte kört någon annan men ändå. Dynamicläget är ju bara så roligt!

Nu har jag dock stött på problem; bilen började gå dåligt och svarade inte som den gjort på gaspådrag. Dessutom försvann bromsservon. när frun körde den, inte hennes fel ska tilläggas.

In på Meko i Strängnäs. Då de började riva i bilen såg de att någon del av vacuumpumpen till bromsarna hade åkt in i motor och ställt till det. Trasiga delar med förstört topplock och även nånting med kolvarna om jag minns rätt. Motorbyte är det som rekommenderas men 240 hk- motorn verkar vara svår att få tag på.

Någon som har någon idé? Alfaverkstad för renovering? Generalagent? Skriva till Italien?

Full servicebok samt helförsäkring har jag.

Blir den utlöst av försäkringsbolaget köper jag en till!

Mvh,

Per Edman

Strängnäs

• Detta ämne redigerades för 1 år, 1 månad sedan av Per Edman.
    Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.