MOTORIMA & Smålands bilmuseum Rydaholm

Published by Michael Emilsson on

Forum Träffar MOTORIMA & Smålands bilmuseum Rydaholm

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
  • Författare
    Michael Emilsson
    Deltagare

CAR bjuder in till Musée & bilbyggarträff hos MOTORIMA i Rydaholm lördag 1 April.

I hjärtat av Småland, närmare bestämt i Rydaholm har Ingemar Ahlqvist sitt bil-, musik- och leksaksmuseum och Magnus Ahlqvist är en bilbyggare av rang med sitt företag MOTORIMA.

För några år sedan hade klubben en mycket omtyckt träff där och nu gör vi en repris av den då lyckade träffen. För er som inte var med då, eller för er som helt enkelt vill göra ett nytt besök.

Ingemar har fina pärlor i form av Alfa Romeo, Zagato, Ferrari och en mängd andra fantastiska fordon. Även fina gamla leksaker och musikinstrument (många självspelande) som han gärna visar upp vid sin guidning genom museet.

Magnus arbete som bilrenoverare och bilbyggare har det skrivits om i Klöverbladet och har gjort sig ett namn internationellt med sina fina byggen.Även hans underbara Alfa Romeo TZ1 har ju varit med i KB och vid klubbens 60-års firande. Men han har ju mer godis i sina gömmor, som han kommer visa upp då han guidar oss genom sina numera utökade verkstadslokaler.

Här finns mer att läsa: http://www.smalandsbilmuseum.se och http://www.motorima.com 

Efter besök på Museet och MOTORIMA, är det förbokade bord på Rydaholms Värdshus för gemensam måltid kl.14.00 för de som önskar. 

Se även http://www.rydaholmsvärdshus.se 

Missa inte detta om ni vill ha en upplevelse som ni sent ska glömma.  Anmäl er till detta evenemang omgående, då deltagandet är begränsat till 35 personer.

Medlemmar i CAR som betalat medlemsavgift för 2017 har förtur i anmälan. Pris: 100: -/person för CAR medlem och 200: -/person för övriga. Alfisti under 15 år är gratis.

Tid: lördag 1 April klockan 11.00
    Plats: Smålands bil, musik & leksaksmuseum Rydaholm (Museet är beläget i Rydaholm vid riksväg 27, ca 28 km från E4 Värnamo).

Benvenuto

Härligt! Tur man är medlem?

Björn Nilsson
    Deltagare

Count me in.

Björn Nilsson

Nihat Dizdar
    Deltagare

Gjutet! 

Har längtat efter “repris” då jag missade det förra gången.

Nihat Dizdar

Ola Danielsson
    Deltagare

Klart intressant, jag hänger på

Björn Selander
    Deltagare

Smålandsmaffian is da shit!

Count me in.

/Björn Selander

P.s tack för senast i Halmstad det var trevligt.

Björn Selander
    Deltagare

Hur jag än gör kommer inte min anmälan in så man kan se den. Var snäll och anmäl mig manuellt för detta vill jag inte missa.

Mvh Björn Selander 0701460012

Michael Emilsson
    Deltagare

Hej Björn.

Du är anmäld till Rydaholmsträffen på den “manuella” listan jag har 

Ett skäl till att vi vill att anmälan ska (om möjligt) ske i Aktivitetskalendern är att skapa intresse för den träffen och alla andra träffas som kommer framöver. Plus att få fler att skapa anv,namn för att kunna ta del av hela hemsidan, I förlängningen vill vi ju att man betalar ett medlemskap såklart .

Välkommen till Rydaholm.

Eric Andersson
    Deltagare

Glömde att anmäla mig, men står gärna som en reserv om någon skulle hoppa av olika anledningar.

Michael Emilsson
    Deltagare

Inlägg av Eric Andersson på 2017-03-02 14:07

Glömde att anmäla mig, men står gärna som en reserv om någon skulle hoppa av olika anledningar.

Hej. Vi noterar detta. Hur kontaktar vi dig om vi får en plats över?

Med vänlig hälsning Micke

Michael Emilsson
    Deltagare

OBS! 

Ni som inte betalt medlemsavgift för 2017 och har anmält er, bör betala snarast för att behålla er plats i anmälan, där det står följande:

“Medlemmar i CAR som betalat medlemsavgift för 2017 har förtur i anmälan.”

Det har upprättats en reservlista med medlemmar som betalt medlemskap för 2017 men inte fått någon plats.

Likaså ni, som vet att ni inte kan komma den 1 April p.g.a olika anledningar, vore det hyggligt att meddela om att ni fått förhinder.

Allt för att vi ska fylla de 35 platserna .

Tack på förhand. 

Ola Danielsson
    Deltagare

Hej Michael,

När vill du ha betalt ? i förväg eller betalar vi på plats (swishar)

Michael Emilsson
    Deltagare

Inlägg av Ola Danielsson på 2017-03-16 13:43

Hej Michael,

När vill du ha betalt ? i förväg eller betalar vi på plats (swishar)

Hej. Vi betalar på plats. Swish funkar bäst. I annat fall kontanter med jämnt belopp.

Med vänlig hälsning Micke

Eric Andersson
    Deltagare

Hej, jag fick ett PM att en plats kanske fanns över för mig? Tyvärr så svarade jag ej med en gång då jag ej fick ett mail på PMet, undrar bara om platsen finns kvar?

Hade gärna tittat på min 3:dje 250LM på 12 månader 😉

Jacob Wolving
    Deltagare

Jag tvingas tyvärr att avanmäla mig, på grund av att vi måste påbörja rätt omfattande köksrenoveringsarbeten den helgen. Hoppas att platserna (jag tror att jag bokade tv&aring blir till glädje för någon annan. Trist, jag har läst om Motorima så många gånger och tänkt att jag skulle se till att komma dit nån gång. 

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.