Motorskydd AR GT 3,2
Published by Claes-Peter Lindner on
- Detta ämne har 5 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 2 juli, 2014 kl. 08:45 av
Claes-Peter Lindner.
-
FörfattareInlägg
-
1 juli, 2014 kl. 19:07 #25681
Som alla ser är det här ovansidan av motorskyddet till min GT. Jag har köpt ett nytt snyggt dito av aluminium. De små kvadraterna är mjuka gummikuddar, luftfyllda. Vad kan de ha för funktion? Ta bort resonans?
jag kanske borde försöka flyta med dom nu när det blir ett stort plåtchabrak under bilen?
Classe. (Oo=V=oO) 1600 GTj 1300 GTj
1 juli, 2014 kl. 19:55 #25682Nu gissar och spekulerar jag helt fritt….
Är inte en av fördelarna med “plåtchabraket” att man ska få lite mer markfrigång?
Isåfall borde det vara mindre mellanrum mellan motor och plåt än mellan motor och plast vilket isåfall i sin tur skulle kunna innebära att gummikuddarna inte ryms.
Har iaf aldrig sett / läst om någon som flyttar över dessa vid montage av plåtskydd.
Nuvarande italienska fordon: Mondial T -92, Abarth 695 Assetto Corse Evo -13
Tidigare Alfor: Stelvio 2.2, Stelvio 2.0, 90 2.5 Super, Berlina 1750, 164 Q4, 2x159 Tbi SW, 159 2,2 JTS,1 juli, 2014 kl. 23:23 #25683Jag har inte märkt av några resonansproblem med alu skyddet, det är ju betydligt styvare än plastskyddet så dämpkuddarna behövs kanske inte av den anledningen?
Vad är det som läcker olja?
/Henrik
Stelvio Ti 2,0 -20, 156SW 2,5 -04 och en Fiat 500e -15
1 juli, 2014 kl. 23:29 #25684tack för svar. Det förmodade oljeläckaget är mest rostskyddsmedel.
Classe. (Oo=V=oO) 1600 GTj 1300 GTj
2 juli, 2014 kl. 08:13 #25685Jag behöver också köpa nytt motorskydd så därför undrar jag vilket du köpte och om det passade bra?
Mvh
Martin
2 juli, 2014 kl. 08:45 #25686Köptes hos alfistiracing. Ännu ej monterat.
Classe. (Oo=V=oO) 1600 GTj 1300 GTj
FörfattareInläggVisar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.