Motorstrul Giulietta Spider
Published by Magnus Holm on
- Detta ämne har 12 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast 15 september, 2014 kl. 20:33 av
Magnus Holm.
-
FörfattareInlägg
-
1 juni, 2014 kl. 08:50 #25384
Åkte färja och skulle köra av. Blev förbannad på nån S-klasseidiot som försökte tränga sig före och gasade därför fullt på ettan (inget onormalt) kastade i tvåan och bilen nästan tvärdör.
Fick gång den med startgas men den gick väldigt orent. Blev bärgare hem. MHRF är fantastisk, hjälp på en timma och kostnad 500:-. Tändstiften är kolsvarta och den luktar bensin och går absolut inte på tomgång. Startar bara med fullgas.
Har gjort kompprov, OK
Bytt stift, kollat gnistan. OK
Kollat flotören och nålventilen, OK
Förgasaren är en NY genomgången NOS förgasare (1500mil sen) Solex apai-g.
Har beställt ny packningsats till förgasaren för att gå igenom den helt igen men behöver mer idéer på ev orsaker.
Tack på förhand.
1 juni, 2014 kl. 12:58 #25385Kollat tändinställningen?
PerBerlina
1 juni, 2014 kl. 21:37 #25386- Har kollat att fördelarna sitter fast men inte tändinställningen. Ska göra det ihop med att jag för säkerhets skull byter lock och rotor. Brytaravståndet är dock bra. Bara nu delarna från England kan dyka upp.
3 juni, 2014 kl. 14:04 #25387Hej!
Liknande har hänt mig en gång, med en 105 serie motor. Då hade jag råkat komma åt choken.
Hoppas att det löser sig
Duetto 1300 -69 1750 Berlina -70
3 juni, 2014 kl. 22:27 #25388Ja chokereglaget är inte utdraget men spjället kan ju ha stängt ändå. Hämtar packningar imorgon och ska kolla den också.
Man skulle inte ha rivit ut halva övervåningen på huset så det fanns mer tid…
3 juni, 2014 kl. 23:08 #25389Kan vikterna i fördelaren hänga sig i ytterläget så du kör med konstant 35graders förtändning?
I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.
4 juni, 2014 kl. 05:15 #25390Tack Björn, ska kolla det och vakuumstyrningen till densamma.
Verkar som fredag blir första mekartillfället, suck…
14 september, 2014 kl. 18:54 #25391Hej igen.
Har nu renoverat hus hela sommaren och är äntligen tillbaka i garaget.
Har inte löst problemet än men kommit fram till att gnistan främst till fyrans cylinder är väldigt ojämn och på tomgång uteblir den nästan helt. Nästen alla tänddelar är bytta men ingen förbättring nås. Det enda jag inte bytt är tändspolen.
Kan tändspolen ge gnista men bara ibland? Fördelarna i övrigt är i riktigt god kondition. Har ingen extra tändspolen liggandes så innan jag lägger ut mer pengar så frågar jag er.
Fler tänkbara lösningar tas tacksamt emot
.
14 september, 2014 kl. 18:57 #25392Tändspolen vet ju inte på vilken cylinder den ska skicka gnista – så att det beror på spolen skulle jag inte tro – men en ny kostar väl bara nån hundring på Biltema.
Är tändinställningen rätt?
14 september, 2014 kl. 20:32 #25393Bytt tändkablar? Testa att skifta tändkabel mellan fyran och trean och se vad som händer.
GTV 916 3.0 24V -97
14 september, 2014 kl. 20:41 #25394Tja den är så bra den kan bli med bara grundinställning. Felet uppkom ju plötsligt när jag körde och utebliven gnista som jag ser främst på låga varv till den bakersta cylindern, (med stroboskoplampa) kan ju inte heller bero på felaktig tändinställning men tack ändå för tipset
Den startar bara med full gas och går inte alls på tomgång. Tändspoletanken uppkom bara för att jag bytt allt annat.
Kom gärna med fler idéer.
15 september, 2014 kl. 11:17 #25395Kondensatorn ! Byt.
Det du äger äger dig.
15 september, 2014 kl. 20:33 #25396Hej och tack för tipset.
Har bytt, men till en beg jag hade på hyllan. med osäker status. Köpte allt annat nytt men missade just den. Ska leta reda på en ny och prova.
Nån som har en liggande?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.