mounting bracket, coilovers?

Published by Joel Rosén on

Forum Teknik mounting bracket, coilovers?

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Joel Rosén
    Deltagare

Ska beställa ett par FK konigsport coilovers till GTVn. De finns i tre versioner. Med 25mm mounting bracket, 35mm och 35mm inklusive swaybar mounting.

Vilket mått är är detta!?

Bilen är en GTV 2.0 V6 TB. -96. Så vitt jag vet delar den upphängningen fram med vanliga V6an men är lite osäker eftersom den har Oken från TS:n och de bör väl då skilja på den nedre infästningen av stötdämparen?

Sist men inte minst, behöver jag “Swaybar mounting”?

llänk: http://www.europerformance.co.uk/pa…uct=239958

Tack för Gälleråsen sist! Bilen känns oerhört driftsäker och bar även hela vägen till och från banan samt hård körning idag på Sviestad i ännu mera regn än igår

GTV 2.0 V6 TB

Mikael Bengtsson
      Deltagare

Det där med 25 eller 35 mm verkar vara lite lurigt på tb säkrast är om du plockar av hjulet och mäter (bredden på nedre fästet) samtidigt kollar du om du om sway baren sitter monterad på fjäderbenet.

Jag såg också att dom hade sjukt bra pris på silverline x, då får du samma konidämpare men rostfria fjäderben istället kan vara bra om bilen används året om.

Jag är själv återförsäljare av FK och tyvärr konstaterar jag att deras priser är lägre än mina inköpspriser så jag kan bara rekommendera att slå till billigare blir dom nog inte.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.