Multiair enhet

Published by Zdenek Cerny on

Forum Teknik Multiair enhet

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Zdenek Cerny
    Deltagare

Hej,

Jag har en kär Mito 2012:a 170 hp. Multiair enheten är ingen kompis till kärran och behöver bytas ut.

Alla på lager är slut men det finns till Giulia /Stelviomed 2,0 l motor, hade denna fungerat till Mitos 1,4 l motor?  Och om det fungerar, behöver man komplettera något annat i motorn i så fall?

Det finns olika leverantörer. Meat & Doria, Sidat och Fispa, har ni någon åsikt om skillnaden dem emellan, vilken hade ni föredragit, är det kvalitetsskillnad dem emellan?

//Zeta

• Detta ämne redigerades för 1 år, 2 månader sedan av Zdenek Cerny.
      Mikael Eriksson
      Deltagare

Multiairenheten är samma på 1,4 150/170hk-motorn som sitter i MiTo och Giulietta. 1750-maskinen i 159:an har en annan variant och Stelvio/Giulia har en tredje variant och dessa passar inte.

Alfaworkshop.co.uk har Multiairenheter på lager: https://www.alfaworkshop.co.uk/parts/Giulietta_Multiair.shtml , de har också en guide över hur man byter.

Du kommer också behöva ett låsverktyg för Multiairenheten, packning till Multiairenheten och ventilkåpan (kamaxelkåpan), Multiairfilter, oljefilter samt motorolja.

• Det här svaret redigerades för 1 år, 2 månader sedan av Mikael Eriksson.

CAR#9270 Mikael Eriksson Alfetta GTV 2.0 1982

Zdenek Cerny
        Deltagare

Hej Mikael,

Supertack för hjälpen, jag har stått och stampat men nu känns det som att jag kan komma igång med projektet.

MVH

Zeta

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.