Multiecuscan och alfa156 JTS -04

Published by Peter Andersson on

Forum Teknik Multiecuscan och alfa156 JTS -04

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Peter Andersson
    Deltagare

Hej. Fick en 1a på besiktningen, felkod P0303. (Cyl 3 feltändn detekterade). Hoppas tändstiftsbyte hjälper.

min fråga rör MultiEcuScan. jag har laddat ner mjukvaran. Kör Vag KKL via USB. kabeln dyker upp som Com Port 3. Jag ställer in multiecuscan att köra på port 3. Väljer bil Alfa156jts -02 som är det enda JTS valet. Men kan ej koppla upp mig mot bilens ECU. Kör testen och får då timeout på 750ms testen. möjliga felkällor. Min bil är en 04 ej 02. Windows 8. Brandväggar. Latency inställning på porten. Har testat o ställa ner latency till min.

någon som har tips och som verkligen lyckats koppla sig mot en JTS?

mvh Peter

Magnus Jeppsson
      Deltagare

Jag hade en -03 JTS med en motorlampa som ibland behagade lysa.

Jag släckte den på ett ögonblick med hjälp av Multiecuscan + kabel (modell Henrik C, köpt här på forat).

Dator med Windows 7, annars allt samma, tror jag.

Magnus i Lomma

Benny Steen
        Deltagare

har du licensierad version av mutiecuscan ?

annars körs den bara i demo mode på nyare motorer. 

Peter Andersson
          Deltagare

Hej. Nej jag kör gratisversionen . Fick intrycket på Multiecuscan hemsidan att gratisversionen skule funka. hmm. räknas min motor som en nyare motor? /Peter

Jan Stjernestam
            Deltagare

Har utan problem kopplat upp JTS -03 med Windows 7. Men det funkar enbart från just en specifik USB-port av dom tre som finns på datorn…

Mats Elm
              Deltagare

För mig fungerar det också att koppla upp mot JTS (Windows 8) nu är min i och för sig en -02, men jag tolkar det så att det står -02 i programmet i och med att JTS motorn då kom i den”gamla” 156 karossen.

Prova att ställa ner till värde 1, Latency, har du haft kabeln i datorn när detta värde ändras?

159 TBi Ti SW -11 & 156 JTS SW -02

Peter Andersson
                Deltagare

Tack för svar. Nu testat med en XP laptop med samma resultat.

Jag har ställt ner “Port Settings/Advanced , Recive och Transmit Buffer till Low men utan någon skilnad. (Kabeln måste vara i för att ComPort X ska finnas)

När jag kör test i multiecuscan får jag timeout.

Vad gissar ni på? Felaktig kabel?

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.