Mycket bullrig Giulietta

Published by fredrik simonsson on

Forum Allmänt Mycket bullrig Giulietta

Visar 5 inlägg - 31 till 35 (av 35 totalt)
  • Författare

Tack Åke

Du får gärna maila på fredrik@cupoftee.se om Du vill men jag har en förnimmelse av att jag inte kommer att gå riktigt så grundligt tillväga, Jag har annat att göra på jobbet än att dämpa bilen

Det blir snarare nya däck, bra musik och kontrollera om det är ett hjullager eller något annat som maler (mullrar mest vänster fram). Möjligen så kan jag sträcka mig till att klämma dig den där kudden från nyare Giuliettor!

Mvh Fredrik

Lars Söderman
    Deltagare

Inlägg av Åke Nyberg på 2016-04-16 14:54

Åk med så små fälgar som möjligt och med så hög profil som

1+ på det. Bytte just till sommardäcken på bruks BMWn. Från 16″ 205 dubbfria vinterdäck till 17″ någonting bredare, 225 kanske?
      Resultat: Betydligt högre däckljud och klart spårig i styrningen. Bilen går helt enkelt betydligt bekvämare med vinterdäcken, men den är såklart snyggare med 17″.

Komfort eller fåfänga. Bara att välja!

Sven Lennartsson
      Deltagare

Inlägg av fredrik simonsson på 2016-04-15 14:01 

Efter en stunds googlande på nätet verkar många tycka att Goodyear F1 Asymmetric 2s är tystare än de Dunlop Sport Maxx jag blev tipsad om från lokala däckhandlaren. Någon som har några åsikter om dessa två alternativ?

Mvh Fredrik

Lite off-topic kanske men ändå:

Kan man alltid räkna med att däckstesternas resultat för exv 16- eller 17-tumsdäck är desamma för 18 och 19?

Sven L

Håkan Petersson
        Deltagare

Hämtade min nya Giulietta idag. EN 2.0 JTDm med TCT QV Line, 18″ fälgar och Dunlop Sport Maxx TT 225/40. Håller inte med om att det är mycket buller. Den är klart tystare än min gamla 159.

Kenneth Larsson
          Deltagare

Inlägg av Sven Lennartsson på 2016-04-19 08:27

Inlägg av fredrik simonsson på 2016-04-15 14:01 

Efter en stunds googlande på nätet verkar många tycka att Goodyear F1 Asymmetric 2s är tystare än de Dunlop Sport Maxx jag blev tipsad om från lokala däckhandlaren. Någon som har några åsikter om dessa två alternativ?

Mvh Fredrik

Lite off-topic kanske men ändå:

Kan man alltid räkna med att däckstesternas resultat för exv 16- eller 17-tumsdäck är desamma för 18 och 19?

Kort svar: Ger en indikation – men “Nej”. Vad det är använt för bil i testen har stor betydelse med. Nuförtiden ska även ett bullerindex anges för däcket i fråga. Det blir mera “lika bedömning” eftersom det är ett värde framtaget i labmiljö oberoende av biltyp.

Visar 5 inlägg - 31 till 35 (av 35 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.