Någon som prövat Ceramic Coating.

Published by Conny Nordberg on

Forum Allmänt Någon som prövat Ceramic Coating.

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Conny Nordberg
    Deltagare

Funderar på att lackförsegla min 4C med Ceramic Pro. Undrar om någon på forumet har testat detta eller någon annan form av ceramic coating ? Fick ett gott intryck i dag när jag var och tittade in hos en auktoriserad verkstad.  Lacken på 4C är ju inte direkt stark och tålig,men gör väl bilen lite lättare med mindre lack.

Nihat Dizdar
      Deltagare

Det gjorde jag på min XC60 förra året men det var Brilliant Care. Det är ju en ganska stor bil så det gick på ca 5000 kr om jag inte missminner mig. Det som är unikt är att det inet finns några krav på efterbehandling och att det är 6 års garanti! Mycket bra resultat måste jag säga. Många tror att min bil är ny när den I själva verket är en 2011 med >15500 mil på mätaren. Rekmmenderas starkt!

http://www.brilliantcare.se/

Nihat Dizdar

Lars Johansson
        Deltagare

Jag har gjort en sådan behandling på min Spider från 1996. Jag har fått många berömmande kommentarer om hur fin den är i lacken. Det gick på 5500 kr. Bilen blir också väldigt lätt att tvätta. Skiten bara rinner av och vattnet också. Väldigt lite vatten att torka av.

larsjoh51

Magnus Berg
          Deltagare

5500 låter billigt för ceramic pro. Men då va det kanske bara ett lager av produkten? En komplett behandling ligger nog normalt mellan 10000 och 17000 och består av flera lager. Dyrt men resultatet ska bli jäkligt bra. Har inte gjort det själv men har en polare som är väldigt nöjd och häpen över hur bra det skyddar bilen mot yttre åverkan. Kanske får testa det på nästa Alfa

Nihat Dizdar
            Deltagare

Brilliant care lägger minst i 2 lager eftersom lägger det i 90 graders förskjutning dvs horisontellt och vertikalt på varje yta.

Jag kan också bekräfta att det är lätt att tvätta av bilen när den är smutsig. Det funkar även att använda kallavfettning om man har kraftig nedsmutsning typ asfaltfläckar.

Nihat Dizdar

Jag har behandlat min Alfa 4C med Gtechniq ceramic coating. Jag är nöjd. Jag är däremot missnöjd med att skicket på lacken var uselt när bilen levererades. Hologram och polerrosor på sina håll. Klarlack nästan obefintlig på vissa partier. Nu efteråt förstår jag att det är ett vanligt problem vad gäller Alfa 4C (http://4c-forums.com) Uppföljningen från Alfa har också varit dålig. Gudskelov så fixade lackbehandlaren det mesta av defekterna.

Gtechniq
              Jakob Rödby
              Deltagare

Ceramic Pro är världens bästa lackskydd. Hållbarhet på 3 år, går inte att tvätta bort på något sätt. Det enda sättet är agresiv maskinpolering. Finns många andra bra också, typ Meguiars Deep Crystal Coating. Men inget som Ceramic Pro. Finns två varianter, Light som är den ” sämre” varianten och sedan “9H” som är den bättre. 

På en 4C skulle jag absolut rekommendera dig att lägga Ceramic Pro på. Ber du får du säkert flera lager applicerat av produkten.

Jobbar för övrigt med bilvård på min egen firma, som om det är någon i närheten av Borås som vill få sin bil rekonditionerad får ni gärna höra av er!

Conny Nordberg
                Deltagare

Uppdatering:  Har nu fått hem min 4C , och är sjukt nöjd med resultatet. 5 lager av Ceramic Pro fick jag av Poler Kungen i Vänersborg som är ett riktigt proffs. Nu är det bara tiden som får ut se om skyddet är tillräckligt bra för en galen racer som mig .

Jakob Rödby
                  Deltagare

Såg den hos Henrik på Ceramic Pro Vänserborg idag. Ser grymt fin ut!

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.