Nån som har en juste 75TS-motor?

Published by Dan-Erik Hansson on

Forum Bankörning Nån som har en juste 75TS-motor?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Dan-Erik Hansson
    Deltagare

Nu ser det dystert ut för mitt deltagande på Kinnekulle Race Weekend 2016.

Skruvade på en fådd topp istället för den nyrenoverade som skadades när toppackningen åkte på Rudskogen.
      Dessvärre ryker motorn nu om möjligt ännu värre än tidigare och toppen låter nästan som kopplingen på min Ducati (men den ska låta s&aring 

Sista chansen är att få tag på en frisk motor från 75TS typ nu. Nån som har en stående för sälj eller uthyrning?

Pierre Veiret
      Deltagare

“uppar”
        Någon som har en maskin grabben kan använda?

Dan-Erik Hansson
        Deltagare

Det går inte alltid som man tänkt sig. 
          Efter ett par dagar i garaget med siktet inställt på att få ihop en icke-bolmande motor kan jag konstatera att jag inte hade tillräckligt många delar i tillräckligt bra skick. Det verkar som om de gamla pålitliga TS-motorerna går att plåga livet ur, trots allt.

Nu ska nya delar beställas så att det blir en motor som kan fås att fungera. I bästa fall hinns det med till Mantorp men det troligaste är nog att det dröjer till 2017.

Magnus Lindberg
          Deltagare

Jag har div delar, bla en topp, om det skulle behövas. Ingen motor dock…

Dan-Erik Hansson
            Deltagare

Tack Mange, men det är kolvar och foder som är slut och behöver bytas. Trodde att det skulle räcka med honing och nya ringar när jag gjorde iordning resten av motorn men det var uppenbarligen ett felaktigt antagande. 

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.