Nån som vet hur många 4C som finns i Sverige?

Published by Frank Pino on

Forum Allmänt Nån som vet hur många 4C som finns i Sverige?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
  • Författare
    Frank Pino
    Deltagare

Nån som vet hur många 4C det finns i Sverige? Både Spider och Coupe’?

Alfapino

Tomas Gunnarsson
      Deltagare

Kolla på : https://www.car.info/sv-se/alfa-romeo/4c/map

Tomas Gunnarsson

Robert Hultman
        Deltagare

Vilken fantastisk sajt!

Stockholm

Thomas Sjölin
          Deltagare

Den perfekta sajten för biltjuven!

Robert Hultman
            Deltagare

Inlägg av Thomas Sjölin på 2016-08-26 08:19

Den perfekta sajten för biltjuven!

Jag tänkte också så, först. Men sen kollade jag några bilar som jag faktiskt känner till vem som äger och upptäckte att sajtens platsinformation är betryggande o-noggran.

Stockholm

Sune Karlsson
              Deltagare

Den siten är nog inte helt tillförlitlig. Tror inte det finns 34 stycken 4C i Kista

Går det så går det...

Thomas Sjölin
                Deltagare

Skulle tro det är avsiktligt att platsen inte stämmer exakt, just av den anledningen att det hjälper tjuven. Men, det visar ändå vilket område och det kan räcka för den föreslagne.

Att det står 34 registrerade i Kista beror väl på att FCA har sitt kontor där och det är salufordon som är registrerade på den adressen?

Intressant site
                  Verkar inte finnas många Sprint GT 1600 -65 i Sverige, typ  1st?
                  Min är tillverkad -65, men reggad som en -66:a, så då blir det två i alla fall.

Sune Karlsson
                  Deltagare

Inlägg av Thomas Sjölin på 2016-08-26 11:16

Skulle tro det är avsiktligt att platsen inte stämmer exakt, just av den anledningen att det hjälper tjuven. Men, det visar ändå vilket område och det kan räcka för den föreslagne.

Att det står 34 registrerade i Kista beror väl på att FCA har sitt kontor där och det är salufordon som är registrerade på den adressen?

Tror knappast att FCA har 34 st inreggade 4C. Dom reggas väl direkt på första ägaren förutom någon enstaka demobil.

Går det så går det...

Magnus Jeppsson
                    Deltagare

Överraskad!! När jag kollar på siten, lägger jag in mitt reg.nr. Gissa om jag blev förvånad när det ligger bilder på min bil från Lödde i tisdags  bättre kvalitet än mina egna bilder

Magnus i Lomma

Magnus Jeppsson
                      Deltagare

Skärmklipp på “Vrål-Åke”

Magnus i Lomma

Thomas Sjölin
                        Deltagare

Har konstaterat på andra sätt att siffrorna inte stämmer. Jämförde lite siffror med lite andra märken/modeller som vi kände till hur många som finns och det var inte ens nära. Tyckte själv det lät väldigt mycket med 60 Montreal i Sverige t.ex.

Gabriel Eriksson
                          Deltagare

Inlägg av Sune Karlsson på 2016-08-26 12:54

Inlägg av Thomas Sjölin på 2016-08-26 11:16

Tror knappast att FCA har 34 st inreggade 4C. Dom reggas väl direkt på första ägaren förutom någon enstaka demobil.

Är det inte så att alla bilar reggas på generalagent först tills pappersarbetet med registreringen är klart? Sen skrivs den över på återförsäljaren för att efter det reggas på kunden. 

Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17

Gabriel Eriksson
                            Deltagare

Den seriöse tjuven som letar efter en speciell bil letar nog inte på sådana siter när det bara är att få en lista med alla bilar av en viss modell och vilken adress dom finns på från transportstyrelsen.

Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17

Såg en vit 4C med svarta fälgar glidandes i Helsingborg och har sett par stycken i landet så kanske ett tiotal totalt?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.