Nästan klar till Skokloster

Published by Björn Ek on

Forum Träffar Nästan klar till Skokloster

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Björn Ek
    Deltagare

Nu när Skokloster 2015 dykt upp i aktivitetskalendern känns det som hög tid för en inventering!  Så hur går det därute i garagen? Vem har hela bilen kvar att bygga ihop och vem bekymrar sig bara om att kolla lufttrycket i sina Pirellis?

Själv ska jag bygga klart mitt nya instrumenthus till Alfettan, bygga nytt reaktionsstag, koppla in den nya generatorn och försöka mig på att bänka motorn för 600:de gången!

I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.

Beror nog lite på vad listan ska innehålla till vårkanten. Stämde träff med plåtslagare igår som ska ta hand om den sista rosten i botten av dörrarna. Snackat med min lackerare som ska fixa tak, baklucka samt dörrarna till februari/mars ungefär. 
    Det är väl det viktigaste inför skokloster, resten är bara skönhetsfix som:
    Montera dörrstoppen
    Ny växelspaksknopp
    Förbättra monteringen av dörrsidorna
    Modifiera en liten detalj på bakre sidostycken i inredningen. 
    Montera dropplisterna i krom efter att taket blivit omlackat.
    Lacka baksidan av rattnavet
    Bygg bättre avgassystem (på sikt) 
    Få tag i en uppsättning 55F4 och/eller 55F7 lågfartsmunstycken (på sikt) 
    polering!

Sedan är väl GTVn i stort sett redo för att rulla ut för att möta vårvindarna. 

Tog en runda igår för att köra till plåtslagaren – startade utan hjälp efter 3 månaders stillestånd med minusgrader här uppe! Måste säga att en gammal GTV tar sig fram riktigt fint på snö. Även med öppen diff. 

'06 GT 3.2L '00 Zender 166 3.0 GTAmodifierad ’70 Berlina räser

Crister Borg
    Deltagare

2016 sa du – då kommer jag! Nä, ekonomin/tiden/orken att kämpa klart Q4an till i vår finns inte. Tyvärr så har jag blivit ordentligt sjuk också, vilket tär en del. “Målet” är banmötet i höst på Mantorp, men… Tveksamt om jag åker 156an till Skokloster, bestämmer mej nog samma vecka isåfall…

elCrillo Kalmar

Daniel Felton
    Deltagare

Ciao,
    Jag hoppas kunna komma i Alice nya dress och sulor till 1:a maj… Ni som följer min projekttråd på Garaget vet vad som väntas. Jag kan avslöja att Harjunpää är inblandad. 

Alfa Amore
    Daniel

Alfa Romeo - "Beauty is not enough Power for your control."

Björn Ek
    Deltagare

Inlägg av Daniel Felton på 2015-01-29 17:58

Ciao,
    Jag hoppas kunna komma i Alice nya dress och sulor till 1:a maj… Ni som följer min projekttråd på Garaget vet vad som väntas. Jag kan avslöja att Harjunpää är inblandad. 

Alfa Amore
    Daniel

Men vafan, på garaget?! ? Var är tråden för dina medalfister här då?

I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.

Kenneth Larsson
    Deltagare

Inlägg av Björn Ek på 2015-01-29 18:32

Ciao,

Alfa Amore
    Daniel

+1 på den

Kenneth Larsson
    Deltagare

Förra året fick jag köra med den förhållandevis nyinköpta 156 GTA’n eftersom vi hade snö på morgonen i Södermanland . Den minnesstarka kommer också ihåg att snön var borta till det var dags att åka hem.

Nåja, Bertonen lär vara färdig och alla dom andra bilarna med – så frågan är mera om man har Spidern påställd eller inte!

Axel Lindgren
    Deltagare

Antingen så kommer jag att komma i en nyligen införskaffad 916 Giulietta som vi en gång tidigare ägt inom familjen. Nästa steg är att vänta på barmark för att kunna ta den till besiktningen.

Om det inte blir den så blir det min 159:a, och i så fall är det bara att tvätta av den och kolla lufttrycket i sommardäcken, av märke Pirelli naturligtvis.

Jag ser jättemycket fram emot detta i år och hoppas på fler bilar och lite bättre väder i år.

Axel Lindgren

Skokloster förklarar att våren är kommen och i år blir det + 15 grader, sol och vindstilla. Nån gång måste det hända ju.

Det väger just nu mellan en 3,2V6 eller en 1300 GTjunior, dvs mellan ytterligheter. 

Classe. (Oo=V=oO) 1600 GTj 1300 GTj

Thomas Sjölin
    Deltagare

Skokloster är en självklarhet. Förhoppningsvis har jag skaffat nya fälgar och däck samt riktat till vecket på motorhuven och lackat om den samt den bakre stötfångaren som visade sig ha lite lacksläpp när jag monterade den och till sist nya fina och hela kjolar.

I övrigt är bilen i topptrim. Ska väl polera lite insug och så vidare också men det är bara ett nöje.

Daniel Felton
    Deltagare

Inlägg av Kenneth Larsson på 2015-01-29 19:15

Inlägg av Björn Ek på 2015-01-29 18:32

Ciao,

Alfa Amore
    Daniel

+1 på den

Vad ska jag säga… jag hade en projekttråd på gamla alfaromeo.org, men när hemsidan lades ner hade jag ingen möjlighet att flytta över det jag skrivit. Så jag bestämde mig för en hemsida som jag “visste” skulle vara beständig (Garaget har ju mer eller mindre sett likadant ut sedan 2004).

Om ni nu ändå skulle vilja läsa det lilla jag åstadkommit kan ni klicka er vidare på denna länk:
    • http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=286901

Alfa Amore
    Daniel

Alfa Romeo - "Beauty is not enough Power for your control."

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.