Nu börjar banmötessäsongen!

Published by Sune Karlsson on

Forum Bankörning Nu börjar banmötessäsongen!

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 21 totalt)
  • Författare
    Sune Karlsson
    Deltagare

Nu går det bra att anmäla sig till säsongens första banmöte på Gelleråsen den 3/5.

Anmäler sig gör man enklast på sidan för anmälan till banmöten. Det går också bra att hitta anmälningarna i aktivitetskalendern. 

Några nyheter för i år

• Prova-pålicenser gäller endast i klass C. Vill man köra i A eller B krävs racinglicens. 
      • Avgiften för anmälan på plats och icke-medlemmar är sänkt till 1295.

I övrigt kör vi på enligt samma beprövade koncept som tidigare.

/Banmötesgruppen

Går det så går det...

Robert Hultman
      Deltagare

Man kanske ska påpeka att man inte fyller i koden för medlemsrabatten förrän i steg två när man anmäler sig. Först fyller man i sina personuppgifter och väljer den ordinarie avgiften för deltagandet. Sen klickar man på nästa och där kan man fylla i rabattkoden.

Man behöver alltså inte vara rädd för att inte få sin rabatt för att man väljer 995 kronor i första läget.

Stockholm

Sune Karlsson
        Deltagare

Inlägg av Robert Hultman på 2015-03-30 01:08

Man kanske ska påpeka att man inte fyller i koden för medlemsrabatten förrän i steg två när man anmäler sig. Först fyller man i sina personuppgifter och väljer den ordinarie avgiften för deltagandet. Sen klickar man på nästa och där kan man fylla i rabattkoden.

Man behöver alltså inte vara rädd för att inte få sin rabatt för att man väljer 995 kronor i första läget.

Korrekt! Instruktionerna för anmälan är nu uppdaterade för att tydliggöra hanteringen av rabattkoden.

Går det så går det...

Henrik Ahnfeldt
          Deltagare

Hepp. Som vanligt så strular det. När jag kom till paypal stod det fel belopp trots rabattkoden. Jag måste bli avanmäld för att kunna göra om proceduren. Kan någon avanmäld mig?

(((Segrare klass lll 2015))) Scuderia V.A.N Corse #63

Samma sak hände mig som Henke, så jag har inte kunnat betala ännu.

# 22 Snart händer det!

Sune Karlsson
            Deltagare

Rabattkod på 300 pix? Och ni klickade på spara under rutan där man fyller i rabattkoden? Då ska det rabatterade priset synas. Sen går man vidare till PP.

Har (tror jag) tagit bort era anmälningar. Tror också att ni kan göra det själva under Aktiviteter/Anmälningar. För en pågående eller genomförd anmälan finns det längst ut till höger en röd plupp med ett kryss. Klickar man på den avanmäler man sig.

Går det så går det...

Henrik Ahnfeldt
              Deltagare

Ska jag vara helt ärlig så tycker jag användarvänligheten på hemsidan är skit. Jag förstår att systemet är suveränt för klubben och de stackare som jobbar med anmälningar m.m. Då det tidigare gjordes manuellt. För min del har det varit strul från början. Det beror till viss del att jag gör allt i mobilen, men det borde vara anpassat för det eftersom de flesta trådar kommer från garagen, fotade bilar i stunden osv. Det är väl liksom själva idén, att man kan uppdatera en byggtråd t.ex. Direkt i stunden via mobilen. Jag kan inte ens skriva text i ett inlägg från mobilen vilket gjort att jag nästan aldrig besöker hemsidan längre. Jag anser att det här är ett stort problem som vi måste lösa för risken är ganska stor att vi missar nya medlemmar om hemsidan är krånglig. Nu är min anmälan borttagen och jag ska anmäla mig på nytt, “felaktig rabattkod”. Jag ger upp. Jag tar med mig cash till Åsen.

ps. Jag fick leta upp en dator och skriva i den. Ds.

(((Segrare klass lll 2015))) Scuderia V.A.N Corse #63

Gabriel Eriksson
                Deltagare

Inlägg av Sune Karlsson på 2015-03-30 00:28

Några nyheter för i år

• Prova-pålicenser gäller endast i klass C. Vill man köra i A eller B krävs racinglicens. 

Innebär detta att det kan bli trängre i C eller är det redan så sedan tidigare att dom flesta som använder prova-på-licens kör i C?

Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17

Sune Karlsson
                  Deltagare

Ja, tjocka fingrar och telefoner går inte alltid ihop

Går det så går det...

Sune Karlsson
                    Deltagare

Inlägg av Gabriel Eriksson på 2015-03-30 21:11

Några nyheter för i år

Innebär detta att det kan bli trängre i C eller är det redan så sedan tidigare att dom flesta som använder prova-på-licens kör i C?

Bra fråga! Det finns dom som bara kört ett banmöte om året och då kört i A eller B med prova-på-licens. Så det kan bli några till i C. Men förra året var de ju inte direkt fullt i C så det är nog ingen större fara. Sen kan det ju hända att dom hellre kör i B eller A och fixar en licens.

Går det så går det...

Sune Karlsson
                      Deltagare

Inlägg av Sune Karlsson på 2015-03-30 21:53

Inlägg av Gabriel Eriksson på 2015-03-30 21:11

Några nyheter för i år

Bra fråga! Det finns dom som bara kört ett banmöte om året och då kört i A eller B med prova-på-licens. Så det kan bli några till i C. Men förra året var de ju inte direkt fullt i C så det är nog ingen större fara. Sen kan det ju hända att dom hellre kör i B eller A och fixar en licens.

I det sammanhanget passar det ju bra att påminna om att vi planerar för en licenskurs på Kinnekulle I den 12/6. I vanlig ordning är den gratis för medlemmar.

Går det så går det...

Hans Bjurman
                        Deltagare

Hej  lyckades anmäla mej……

men hur ser man vilka som är anmälda  så man vet att det fungerat ..

hittar fortfarande inget om hur man skickar in  klasskalkyl ..men det kommer väl..

/ Hans 

En till som kom undan till det facila priset av 695kr på första försöket. ( Eller tredje, om man räknar förra årets anmälningar också. )

Ska bli vansinnigt roligt att testa en ny bana! 

Sune Karlsson
                          Deltagare

Inlägg av Hans Bjurman på 2015-03-30 22:49

hittar fortfarande inget om hur man skickar in  klasskalkyl ..men det kommer väl..

/ Hans 

För att se vilka som är anmälda får man gå in i aktivitetskalendern och titta på aktiviteten där. Av någon anledning visas det inte när man går via anmälningssidan. Vet inte om jag vågar mecka med det…

Har för mig jag såg någonstans (protokollet från Challenges telefonmöte?) att klasskalkylen skulle mailas någonstans.

Går det så går det...

Mats Forssén
                            Moderator

Inlägg av Sune Karlsson på 2015-03-30 23:06

Inlägg av Hans Bjurman på 2015-03-30 22:49

/ Hans 

För att se vilka som är anmälda får man gå in i aktivitetskalendern och titta på aktiviteten där. Av någon anledning visas det inte när man går via anmälningssidan. Vet inte om jag vågar mecka med det…

Har för mig jag såg någonstans (protokollet från Challenges telefonmöte?) att klasskalkylen skulle mailas någonstans.

Det stämmer att det inte finns någon uppdaterad information på hemsidan kring klassningskalkylen men att det finns i information i protokollet från Comitato Challenges telefonmöte, se länkar nedan:

Protokoll

Telefonmötestråden

Nuvarande italienska fordon: Mondial T -92, Abarth 695 Assetto Corse Evo -13
                              Tidigare Alfor: Stelvio 2.2, Stelvio 2.0, 90 2.5 Super, Berlina 1750, 164 Q4, 2x159 Tbi SW, 159 2,2 JTS,

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.