Nummerplåt till italienska skylthållaren som sitter fram
Published by Tor Wereen on
- Detta ämne har 5 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast 3 mars, 2021 kl. 13:50 av Tor Wereen.
-
FörfattareInlägg
-
15 februari, 2021 kl. 15:02 #56839
Hallå,
Noterar att det sitter en Italiensk nummerplåthållare fram på min GTj. Den har suttit där sedan 1973, med en stor blaffa framför (dvs den svenska nummerplåten i sin hållare). Vore ju lite snyggt att få dit en skylt i rätt storlek för hållaren fram (även om jag misstänker att jag skulle kunna få böter för det)
Någon som har köpt en skylt som passar, så att det ser mera rätt ut? Vill helst inte göra en själv mha printer och plast. Ser också gärna att den har upphöjda bokstäver och siffror, det blir liksom snyggare då.
Tor
15 februari, 2021 kl. 21:48 #56846‘kanske finns nå’t här: http://www.miniskylt.se/index.php?cPath=116_117&osCsid=khr8hphdi91p0jj27hk48k8h83
Jag är fullständigt Räserskadad
19 februari, 2021 kl. 09:47 #56940Hej !
Alldeles nyligen kom en dom i rätten som frikände en “olaglig” skylt d v s en skylt som inte var utfärdad av transportstyrelsen. Vet tyvärr inte om det var Tingsrätten eller Hovrätten som friade. Skillnaden är att om det var Hovrätten så anses en dom från den att den är prejudicerande i trafikmål. M a o så blir det “fritt fram” att sätta dit egna skyltar som dock skall vara lättlästa och se ut som dom vanliga med kanske justering av ex storlek. Har dock inte själv läst domen ännu så ta det med en nypa salt.
19 februari, 2021 kl. 20:25 #56944Hej ! Alldeles nyligen kom en dom i rätten som frikände en “olaglig” skylt d v s en skylt som inte var utfärdad av transportstyrelsen. Vet tyvärr inte om det var Tingsrätten eller Hovrätten som friade. Skillnaden är att om det var Hovrätten så anses en dom från den att den är prejudicerande i trafikmål. M a o så blir det “fritt fram” att sätta dit egna skyltar som dock skall vara lättlästa och se ut som dom vanliga med kanske justering av ex storlek. Har dock inte själv läst domen ännu så ta det med en nypa salt.
Domen innebär inte att det är fritt fram för olagliga skyltar. Av nån anledning så hade polisen rapporterat personen för märkesförfalskning och det var det som personen friades för. Normalt sett så rapporteras det för att skylt saknas och det kommer polisen helt säkert fortsätta att använda och ge föraren ett inbetalningskort på 2500kr.
Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17
20 februari, 2021 kl. 20:58 #56948Det är väl bara att beställa en ny bakre skylt.
Jag antar att du har haft tvåradig skylt bak tidigare och då är den ju reggad med liten där nu.
3 mars, 2021 kl. 13:50 #57098Hallå igen.
Mycket kunskap finns det här.
Noterade att man kunde köpa en plåt i rätt storlek, men att det stod ROMA på den…. Kan man ju inte ha, det skall ju stå Milano 🙂
Får nog bli en skylt från Miniskylt ändå.
Det ser ju lite mera rätt ut.
Tack för hjälpen.
Tor
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.