Ny el

Published by marcus hellzen on

Forum Teknik Ny el

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    marcus hellzen
    Deltagare

Hej, 

Jag funderar på att ge mig själv ett semesterprojekt att dra om elen i min 1600 GTJ -75 . Finns det någon som har ett elschema till detta och/eller en bra guide? kan tilläggas att jag aldrig har gjort något liknande tidigare . Alla tips på vad jag behöver tänka på och vart jag kan få tag på de prylar som jag behöver välkomnas  .

Wille Roos
      Deltagare

Det finns en hel del på duettoinfo.com som dessutom inte kostar nåt. Ta eb titt där, kanske hjälper.

Wille R.

Björn Ek
        Deltagare

På Alfabb.com finns en användare som fräschat upp och färglagt elscheman till väldigt många gammelalfor. Han brukar skicka dem gratis med vändande mejl!

I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.

Kenneth Larsson
          Deltagare

Är det inte smartare att ha eldragningen som vinterprojekt och istället köra hela sommaren om du nu har en Bertone? OCh vad ska bli bättre med ny kabelhärva ? Beställ i så fall en komplett original så blir det rätt – finns att köpa i England !

Men att ställa till med ett sådant projekt på sommaren istället för att köra är för mig upp och nervänt!

marcus hellzen
            Deltagare

Tag Björn! har du möjligtvis något namn på denna användare. Jag testade att söka men fick inga träffar tyvärr. 

marcus hellzen
              Deltagare

I see your point Kenneth och håller helt med . Nu är det bara så att jag är är sugen på att testa om jag klarar av det helt enkelt. om jag bara köper färdigt och aldrig skitar ner mig själv och gör misstag så kommer jag aldrig att lära mig heller . Om det går åt helvete så har jag andra klassiska sportvagnar att njuta av sommaren i.  Men vi får se vad som händer, än så länge är det bara en fundering. Det kan sluta med att jag ger mig på att renovera en av mina motorer istället vilket lockar mig mer om jag ska vara helt ärlig. Fråga är då bara vilken man ska ge sig på 75 2.0 TS, 1600 eller 1750? 

Mats Forssén
                Moderator

Inlägg av Marcus Hellzen på 2017-05-25 09:10

I see your point Kenneth och håller helt med . Nu är det bara så att jag är är sugen på att testa om jag klarar av det helt enkelt. om jag bara köper färdigt och aldrig skitar ner mig själv och gör misstag så kommer jag aldrig att lära mig heller . Om det går åt helvete så har jag andra klassiska sportvagnar att njuta av sommaren i.  Men vi får se vad som händer, än så länge är det bara en fundering. Det kan sluta med att jag ger mig på att renovera en av mina motorer istället vilket lockar mig mer om jag ska vara helt ärlig. Fråga är då bara vilken man ska ge sig på 75 2.0 TS, 1600 eller 1750? 

Jag håller med Kenneth men här är länk till tråd om elschema på AlfaBB: http://www.alfabb.com/#/topics/21571?page=1

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.