Ny prislista på 4C
Published by Fredrik Malmberg on
- Detta ämne har 16 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast 20 juni, 2015 kl. 10:31 av
Biörn Bladh.
-
FörfattareInlägg
-
18 juni, 2015 kl. 10:50 #16066
En liten nätt höjning på 4C och spidern blev ungefär så dyr som jag befarade:
http://docs.alfaromeo.se/Prisoversikt/4Cprisoversikt/
18 juni, 2015 kl. 11:43 #16067Sedär ja, man har fått ut listan. Kollade för ett tag sen när jag såg att europapriserna var justerade men då var det gamla listan som låg kvar. Jaja, den var väl för billig från början egentligen men man kan väl vänta sig ett minskat intresse för bilen nu.
Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17
18 juni, 2015 kl. 19:35 #16068Ungefär en hundring dyrare då!
Ja ja inte illa. Finns väl inte många märken som kan höja priset såpass.
Kanske kan bli något kortare leveranstider då… vad det lider.
18 juni, 2015 kl. 19:57 #16069En ganska dryg hundring t.o.m…. 460k var det tidigare priset mot 600k nu.
En Spider med lite extra hamnar ju snabbt på 750k eller kanske mer ändå. Mycket pengar!
Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17
18 juni, 2015 kl. 22:43 #16070LE kostade 515 här!
18 juni, 2015 kl. 23:01 #16071Tråkigt med höjda priser. De kunde i så fall ökat lite på effekten i alla fall. En ca 280hk hade inte varit omöjligt.
18 juni, 2015 kl. 23:42 #16072Ja novitec-pojkarna nere i Tyskland har trimmat sin 4C till 300hk och bilen verkar klara det bra.
19 juni, 2015 kl. 09:35 #16073Med tanke på prishöjningen så blir det lite skillnad på vad man får för pengarna hos andra tillverkare med. Cayman/Boxster ses ju ofta som huvudkonkurrent och nu är det inte längre basversionen som man hamnar i prismässig linje med utan snarare Cayman S, kollar man spiderpris är det t.o.m. Cayman GTS man ligger i samma prisklass som. Spelar säkert ingen roll egentligen, man tror sig nog kunna sälja allt som tillverkas ändå misstänker jag.
Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17
19 juni, 2015 kl. 10:25 #16074Tycker att bilen kändes väldigt billig i början. Med filmerna från ihopskruvandet i maserati-fabriken i huvudet, väldigt få tillverkade och det faktum att det är en kolfiber monocoque och många andra delar i kolfiber, har jag svårt att se att dom tjänade många kronor på att sälja den för 460′. Kändes redan då som en reklampelare. Som du säger Gabriel, 4C kommer det knappast tillverkas så speciellt många av så det finns säkert efterfrågan på de få som finns att tillgå.. trots de nya priserna.
Snart kommer fokus hamna på andra modeller som man vill sälja mycket av.19 juni, 2015 kl. 10:41 #16075Nej för 460k är väl frågan om den ens går ihop ekonomiskt, skulle inte bli förvånad om det varit en förlustaffär med tidigare pris.
Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17
19 juni, 2015 kl. 11:09 #16076Internationellt har de nya priserna varit i kraft ett tag och väntetiderna har snarare ökat än minskat.
Och vad gäller att tjäna pengar på produktionen så är det säkert så att det är precis det de inte gör, och därför har de inga incitament att öka på tillverkningen, jobba hårdare och förlora mer pengar har sällan lockat. 4C är ett pr-projekt med en budget som begränsar hur mycket det får kosta.
Johnny – may the 4C be with you!
19 juni, 2015 kl. 18:44 #16077Inlägg av Gabriel Eriksson på 2015-06-19 09:35
Med tanke på prishöjningen så blir det lite skillnad på vad man får för pengarna hos andra tillverkare med. Cayman/Boxster ses ju ofta som huvudkonkurrent och nu är det inte längre basversionen som man hamnar i prismässig linje med utan snarare Cayman S, kollar man spiderpris är det t.o.m. Cayman GTS man ligger i samma prisklass som. Spelar säkert ingen roll egentligen, man tror sig nog kunna sälja allt som tillverkas ändå misstänker jag.
Lägg på en hundring till och du har en Cayman GT4 med 385 hk.
C.R.T - Carbonara Racing Team #36
Debut 2021: Plats 10, Klass III
2022: Plats 5, Klass III
2023: Plats 3, Klass III19 juni, 2015 kl. 20:07 #16078Inlägg av Fredrik Ståhlgren på 2015-06-19 18:44
Lägg på en hundring till och du har en Cayman GT4 med 385 hk.
Som inte är en tiondel så snygg.
19 juni, 2015 kl. 20:42 #16079……och djävligt mycket tyngre!!!! = skit!
Kan tänka mig att “Posse” känner flåset i nacken nu: Banta! Hur då? Kolfiber: Ja . Nu kommer det hända saker här och var!
Glöm inte vilka som satte igång det bara.
19 juni, 2015 kl. 21:59 #16080GT4 är fantastiska bilar men en 4C är bra mycket mer speciell och medan det fortfarande blir folksamling kring Alfan är det bara Porsche-o-filerna som ser skillnad på en GT4 och en uppcabbad Boxster från förra årtiondet.
Det sagt, ni kan ge er f-n på att de går… Jag var på Ringen med Porscheklubben för en vecka sedan och en av killarna hade just en ny GT4 och jag an säga att jag önskar att Alfa hade förmågan att göra sin hemläxa så som Porsche gör det. En 4C hade klarat av extra hästar precis som GT4 över en vanlig Cayman, bur och sexpunktsbälten hade gjort sig lika bra i Alfan som i Porschen och bara en sådan sak som att alla Cayman har riktiga bromsar både fram och bak i original, inte leftovers från en framhjulsdriven frontmotorbil, Alfa, take notice…
Johnny – may the 4C be with you!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.