Nya Alfa Romeo Giulia QV! “läsvärt”

Published by John-Åke Gladh on

Forum Allmänt Nya Alfa Romeo Giulia QV! “läsvärt”

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    John-Åke Gladh
    Deltagare
      Gustav Holmdahl
      Deltagare

Kul att de plockat upp den aktiva splittern från Alfa 90 😉

Giulia 20 Super

Ayhan Dizdar
        Deltagare

Måste säga att den växer ju mer man ser den. Har läst en hel del kritik från många och då speciellt från nord Amerika (USA,Canada), men även mycket glädje och entusiasm. Många inklusive jag själv ville ha mer wow-effekt, men om man funderar lite mer strategiskt så klarnar det mer. Tänk säljmål på ca 400 000 bilar och då måste man skapa en produkt som “de många människorna” kan och vill köpa. För att tillföra något som de andra inte har så är det ett något mer vågat designuttryck, check på den. Fantastisk prestanda, check på den(verkar det som). En hållbar ekonomi ( vettigt pris, bra kvalitet, bra service) – här vet vi väldigt lite just nu och jag hoppas att man klarar denna komponent. Vi Alfistis kan säkert leva med några, utifrån journalisterna, påtalade tveksamheter, men det kan inte “De många människorna”. Vi hoppas och tror att det går vägen. Ställ den bredvid en BMW 3:a, Audi A4, Mercedes C, Jaguar XE, Lexus IS, Volvo S60…..och då förstår ni vad jag menar. Den hade varit jäkligt nice på uppfarten här hemma! FORZA ALFA! 

Ayhan Spider 2000 Veloce -77 / GTV6-2,5 -86 / Stelvio Veloce Black Edition 2,0-280hk -2019

Ola Söderpalm
          Deltagare

Den är urläcker! Ser kraftfull och aggressiv ut, precis som en Alfa skall göra! Jämfört med de bilar den skall konkurrera med tycker jag att den har en egen identitet som bär på Alfa arvet. Kolla in designen på den vita bilen som syns på olika sajter. Ljusa färger visar en produkts design bättre än mörka och framhäver detaljer tydligare. Skall bli kul att se den i verkligheten, och tillsammans med konkurrenterna! Synd bara att det inte kommer någon kombi inom överskådlig tid, det hade gynnat försäljningen i “kombilandet” Sverige.

Peter Braun
            Deltagare

Att den nu inte verkar komma som SW ser jag som ett stort misstag. Alla potentiella barnfamiljer försvinner samt många tjänstebilsköpare. SW är kanske inte lika populärt i södra Europa men även i Tyskland så säljs det många kombibilar. Nu kommer det även komma en sport suv så det är väl den man skall sikta på eller byta till annat märke. 

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.