Måste säga att den växer ju mer man ser den. Har läst en hel del kritik från många och då speciellt från nord Amerika (USA,Canada), men även mycket glädje och entusiasm. Många inklusive jag själv ville ha mer wow-effekt, men om man funderar lite mer strategiskt så klarnar det mer. Tänk säljmål på ca 400 000 bilar och då måste man skapa en produkt som “de många människorna” kan och vill köpa. För att tillföra något som de andra inte har så är det ett något mer vågat designuttryck, check på den. Fantastisk prestanda, check på den(verkar det som). En hållbar ekonomi ( vettigt pris, bra kvalitet, bra service) – här vet vi väldigt lite just nu och jag hoppas att man klarar denna komponent. Vi Alfistis kan säkert leva med några, utifrån journalisterna, påtalade tveksamheter, men det kan inte “De många människorna”. Vi hoppas och tror att det går vägen. Ställ den bredvid en BMW 3:a, Audi A4, Mercedes C, Jaguar XE, Lexus IS, Volvo S60…..och då förstår ni vad jag menar. Den hade varit jäkligt nice på uppfarten här hemma! FORZA ALFA!
Ayhan Spider 2000 Veloce -77 / GTV6-2,5 -86 / Stelvio Veloce Black Edition 2,0-280hk -2019