Nya Giulia på Mantorp 17/9!
Published by Joakim Fagerholm on
› Forum › Bankörning › Nya Giulia på Mantorp 17/9!
- Detta ämne har 14 svar, 12 deltagare, och uppdaterades senast 16 september, 2016 kl. 21:07 av
Magnus Berg.
-
FörfattareInlägg
-
13 september, 2016 kl. 18:30 #43076
Hej allihopa!
Jag jobbar på Aftén Bil i Åkersberga som mekaniker och kommer ta med mig vår demobil, en Giulia 2,2 jtdm 180 aut. till banmötet på Mantorp!
Det kommer finnas möjlighet att provköra och även åka med en rutinerad förare från challengeserien på lungna halvtimmen!
Det kommer finnas info om bilen med priser, utrustningspaket o.s.v.
Det är bara att ta kontakt med mig om intresse finns, jag kör en vit giulietta QV med tricolorestripes på huven.
Mvh Joakim Sjöbeck mail: seebach.rennsport@gmail.com
13 september, 2016 kl. 19:08 #43077Mycket trevligt initiativ, ska bli mycket skojigt att få första på-riktigt-titten!
Tar du med orderblocket?13 september, 2016 kl. 19:36 #43078Kul, jag verka vara en få som inte sett dom live ännu 🙂
Sedan kan ju fundera på lämpligheten att låta challengefolket provköra på lugna halvtimmen.
Visa den där Fabio Francia var skåpet skall stå 🙂13 september, 2016 kl. 19:54 #43079Spännande! Äntligen lite marknadsföring på rätt ställe.
13 september, 2016 kl. 22:33 #43080Inlägg av Benny Steen på 2016-09-13 19:36
Kul, jag verka vara en få som inte sett dom live ännu 🙂
Sedan kan ju fundera på lämpligheten att låta challengefolket provköra på lugna halvtimmen.
Visa den där Fabio Francia var skåpet skall stå 🙂Skitkul!
Sen kanske det är bäst att påminna om att “lugna” i Lugna halvtimmen även gäller för challengefolket
Går det så går det...
13 september, 2016 kl. 22:39 #43081Inlägg av Dan-Erik Hansson på 2016-09-13 19:08
Mycket trevligt initiativ, ska bli mycket skojigt att få första på-riktigt-titten!
Tar du med orderblocket?Jag har mitt med mig ifall det kniper
13 september, 2016 kl. 22:49 #43082Efter att ha kört den på kurviga slitna vägar vid Arlanda kan jag säga att den är riktigt, riktigt bra!
Den är utan tvekan den bästa bil alfa gjort på årtionden med ett otroligt välbalanserat chassi och det är så roligt med bakhjulsdrift!
Jag tycker den bär arvet efter 116 bilarna med den äran och har mycket av den känslan men i en modernare tappning!
Synd att den inte kommer som Spotwagon, då hade den blivit en succé även i Sverige men vill man ha kombi blir det till att köra Alfasuv som skall visas i November!
Om det är någon som vill beställa en bil går det natuligtvis att ordna!
14 september, 2016 kl. 12:02 #43083Det finns en överhängande risk att Tävlingsledningen kan komma att rekvirera detta fordon för tävlingens fortskridande.
/Jocke
Du kan kalla mig herr Charlie
15 september, 2016 kl. 16:51 #43084Inlägg av Joakim Sjöbeck på 2016-09-13 22:49
Synd att den inte kommer som Spotwagon, då hade den blivit en succé även i Sverige men vill man ha kombi blir det till att köra Alfasuv som skall visas i November!
Är det nya besked igen? De ändrade ju sig och har sagt att man ska bygga en Sportwagon.
Stockholm
15 september, 2016 kl. 19:09 #43085Inlägg av Robert Hultman på 2016-09-15 16:51
Inlägg av Joakim Sjöbeck på 2016-09-13 22:49
Är det nya besked igen? De ändrade ju sig och har sagt att man ska bygga en Sportwagon.
Precis, enligt en brittisk motortidning så bekräftades det från Alfa-folk i samband med en intervju att man omvärderat tidigare beslut och att man kommer bygga Sportwagon.
Nihat Dizdar
15 september, 2016 kl. 19:18 #43086Inlägg av Nihat Dizdar på 2016-09-15 19:09
Inlägg av Robert Hultman på 2016-09-15 16:51
Precis, enligt en brittisk motortidning så bekräftades det från Alfa-folk i samband med en intervju att man omvärderat tidigare beslut och att man kommer bygga Sportwagon.
Detta har jag länkat i en tidigare tråd.
Märkligt att ni som jobbar med Alfa inte blivit informerade om detta!?
Nihat Dizdar
15 september, 2016 kl. 19:51 #43087Inlägg av Nihat Dizdar på 2016-09-15 19:18
Inlägg av Nihat Dizdar på 2016-09-15 19:09
Inlägg av Robert Hultman på 2016-09-15 16:51
Detta har jag länkat i en tidigare tråd.
Märkligt att ni som jobbar med Alfa inte blivit informerade om detta!?
Det bekräftar nog bara att det inte finns några definitiva beslut på att bygga en SW. Har ni låst det på fler ställen? Är ju annat ii den artikeln som är felaktig så man kan ju undra hur tillförlitlig informationen är?
16 september, 2016 kl. 19:13 #43088Inget beslut är fattat än…….tror man.
Tyvärr tyder mycket på att man inte vill investera mera innan man har fått respons från marknaden om Giulia och Stelvio.
I denna artikel http://www.clubalfa.it/15880-alfa-romeo-giulia-sportwagon-si-o-no.html (sorry men ni får använda Google Translate) kommenterar man lite FCAs agerande runt detta.
Man säger först att intresset om kombi inte är så stort på marknaden (en SW uppfattas mer som en arbetsfordon) men sedan säger man också att det ökar. Jag antar att för dem Sverige och norden inte är en stor del av marknaden och kan därför inte påverka beslutet.
Det man säger är att en sådan investering är relativ låg, det kräver inte mycket teknisk utveckling utan mest en lyckad design insats.
För mig personligen gör det inget om det inte blir en Sport Wagon men jag förstår att det kan bli avgörande om man skall få chansen att se flera Alfa emblem på vägen.
Alberto
16 september, 2016 kl. 20:07 #43089Den svenska marknaden är för liten i sig för att det skulle påverka i positiv riktning. Däremot är ju inte Sverige det enda landet där kombibilar är populära, de andra nordiska länderna är likvärdiga. Personligen spelar det ingen större roll om det kommer en eller inte. Att den skulle bli snyggare som SW, som det blev i fallet med 156, är ju ingen garanti men skulle den det skulle det väcka mitt intresse iaf.
16 september, 2016 kl. 21:05 #43090Det visades en produktplan för delägare här om dagen utan nyheter, dvs ingen station(sport) wagon. Synd!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.