Nycklar och nya fjärrkontroller – GTV

Published by Patrik Öhrström on

Forum Teknik Nycklar och nya fjärrkontroller – GTV

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare

Eftersom jag bara har en nyckel med fjärrkontroll så kändes det påkallat att fixa fram en till i reserv.. Originalnyckel kostar en förmögenhet så går det att göra på något annat sätt så testar jag det först.

Diverse läsande på Alfaowner,com http://www.alfaowner.com/Forum/alfa…ost9363609 gav vid handen att Fiat har nycklar med enknappsfjärr som fungerar med Alfans larm.

Sagt och gjort, två billiga och fungerande Fiat-nycklar hittades av en slump på Ebay i England och är nu hemma.

En annan säljare på Ebay i England säljer färdigslipade nyckelämnen för en spottstyver inkl. programmerbara transpondrar så idén är att para ihop de nya nycklarna med fjärrkontrollerna (med bortplockade transponderchip samt nyckel), se bild, för att få två nya uppsättningar nycklar till GTV:n.

Nu återstår bara att lista ut upplåsningskoden till larmet så jag kan (testa och förhoppningsvis) koda in Fiat-nycklarna i larmet.

Det går att räkna ut låskoden ur både originalfjärren samt fjärrmottagaren som sitter bakom spegeln om man har rätt utrustning, vilket jag inte har.

Någon som gjort detta och som kan bistå med lite hjälp, innan jag skickar iväg grejorna utomlands för att få det gjort?

Anders Petrini
    Deltagare

Jag vet att den här butiken har annonserat att de kan fixa nycklar till alla bilar, kan vara värt en koll. 

916 gtv 30 24v

Lars Söderman
      Deltagare

Har inte provat själv, men har all information och utrustning som behövs för att gräva fram koden ur mottagaren bakom backspegeln.
        Jag gör gärna ett försök om du vill. Hör av dig på PM.

Bilden också. De blåa är slipade i UK, transpondern sitter i en plasthylsa som skjuts in i höljet. Nyckelämnena fungerar både i dörrarna och i tändningslåset.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.