Nytt däck

Published by Henrik Ahnfeldt on

Forum Bankörning Nytt däck

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Henrik Ahnfeldt
    Deltagare

Halloj.

jag och Robin har fått ett erbjudande att testa ett nytt däck under säsongen. Helt okänt för mig och de ska vara relativt nya på marknaden men ska enligt min kontakt ligga i toppskiktet på r-däck. Det som gör mig ambivalent är att vi får fria däck under säsongen och får inte köra på något annat. Jag vet ju ingenting om däcket så det kanske är ett stort misstag om de inte håller vad de lovar. Är det någon som vet vad “Ronaltyres” är för något?

(((Segrare klass lll 2015))) Scuderia V.A.N Corse #63

Mats Forssén
      Moderator

Inlägg av Henrik Ahnfeldt på 2015-04-01 14:25

Halloj.

jag och Robin har fått ett erbjudande att testa ett nytt däck under säsongen. Helt okänt för mig och de ska vara relativt nya på marknaden men ska enligt min kontakt ligga i toppskiktet på r-däck. Det som gör mig ambivalent är att vi får fria däck under säsongen och får inte köra på något annat. Jag vet ju ingenting om däcket så det kanske är ett stort misstag om de inte håller vad de lovar. Är det någon som vet vad “Ronaltyres” är för något?

Trevligt att ni får möjlighet att sänka däckskostnaden! 
        Jag har dock aldrig hört talas om, eller läst något om Ronaltyres.
        De finns heller inte listade på Rejsas R-däcksida: Rejsa Rdäckinfo
        Detta är iofs inte så konstigt om det gäller ett nytt däck på marknaden.

Dock finns inte däcket listat i CAR Challenges appendix (bifogat) över tillåtna däck så ni bör förankra med domare / tävlingsledning att det är ok att använda däcket iaf.

Det som jag tycker låter lite konstigt är att ni blir tvingade att enbart nyttja detta däck för att få prova. Jag menar, varför skulle ni vilja använda något annat än dessa däck när ni får dem gratis och de “tillhör toppskiktet av R-däck”… 

Nuvarande italienska fordon: Mondial T -92, Abarth 695 Assetto Corse Evo -13
        Tidigare Alfor: Stelvio 2.2, Stelvio 2.0, 90 2.5 Super, Berlina 1750, 164 Q4, 2x159 Tbi SW, 159 2,2 JTS,

April skämt 

C.R.T - Carbonara Racing Team #36

Debut 2021: Plats 10, Klass III
        2022: Plats 5, Klass III
        2023: Plats 3, Klass III

Henrik Ahnfeldt
        Deltagare

Fredrik-Mats 1-0 hahahahahaha. T.o.m. Robin gick på’t

Mats Forssén
          Moderator

Inlägg av Henrik Ahnfeldt på 2015-04-01 16:35

Fredrik-Mats 1-0 hahahahahaha. T.o.m. Robin gick på’t

Hmm, här gör man sig till och svarar seriöst, attachade t.o.m appendixet… 

Tror jag får snacka ihop mig med Robin om lämplig vedergällning för din del Henrik 

Nuvarande italienska fordon: Mondial T -92, Abarth 695 Assetto Corse Evo -13
            Tidigare Alfor: Stelvio 2.2, Stelvio 2.0, 90 2.5 Super, Berlina 1750, 164 Q4, 2x159 Tbi SW, 159 2,2 JTS,

Henrik Ahnfeldt
            Deltagare

Hehe. Men håll med om att den var bra.  För några år sedan lyckades jag lura hela min klass på St-Eriks gymnasium att de var tvungna att flytta hela skolbyggnaden 1,5 meter med hjälp av 6 byggkranar och i-balkar eftersom de hade missat anslutningen till fjärrvärmen med 1,5 m.

Den var bra! 

C.R.T - Carbonara Racing Team #36

Debut 2021: Plats 10, Klass III
              2022: Plats 5, Klass III
              2023: Plats 3, Klass III

Dan-Erik Hansson
              Deltagare

Lysande Henke,

Tur att man är långsam

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.