obd felkodsläsare
Published by Martin Isaksson on
- Detta ämne har 56 svar, 16 deltagare, och uppdaterades senast 5 januari, 2018 kl. 19:40 av
Igino Cazzola.
-
FörfattareInlägg
-
24 februari, 2015 kl. 08:27 #27373
Martin Isaksson
DeltagareNär jag fick min elm 327 usb kabel så var discen med drivrutinerna trasig
Säljaren har skickat nya via mejl men inget fungerar.
Så jag provade de drivrutiner som Thomas la till i en tråd (CH341 SER.Zip)
Och då fick jag i gång den men bara på motorns ECU
Enligt Multiecuscan så ska jag kunna komma in på service också men där är det stopp.
Kan det vara för “gamla drivrutiner” ?
Peter: kom du in på service ecu?
Edit: Det verkar som jag har det felet som ecumultiscan skriver om, att man behöver ta bort en resistor för att canbus ska fungera.
24 februari, 2015 kl. 10:09 #27374Lars Söderman
DeltagareInlägg av Martin Isaksson på 2015-02-24 08:27
Edit: Det verkar som jag har det felet som ecumultiscan skriver om, att man behöver ta bort en resistor för att canbus ska fungera.
Intressant! Skriv gärna lite mer om det när du löst problemet.
24 februari, 2015 kl. 13:29 #27375Martin Isaksson
DeltagareEfter att ha tagit isär elm327 usb och hittat rätt motstånd med hjälp av multiecuscans forum (bara 172 sidor om detta
) ,skrapat bort motståndet så kommer jag nu in i can bus systemet också.
http://forum.multiecuscan.net/download/file.php?id=1457
Däremot är jag besviken på att det inte gick att nollställa servicen utan att registrera sig(och betala) på multiecuscan.
Det står att det ska gå på free version.
Jag kan se när den senaste servicen är gjord och hur lång intervall det ska vara.
Jag känner att jag rör mig i en värld som jag inte kan mycket om.
24 februari, 2015 kl. 18:11 #27376Thomas Sjölin
DeltagareGooglade lite och tyvärr går det inte göra på GT som det gör på 156 att nollställa servicen via knapptryckningar på instrumenteringen. Annars hade ju det varit en möjlighet.
26 februari, 2015 kl. 20:42 #27377Peter Andersson
DeltagareMartin. Ursäkta sent svar. Jag kommer bara åt Engine när jag kör en SCAN. Så svaret på din fråga är Nej jag kommer ej åt någon service ecu. Kan bero på som du säger att vi kör gratisversionen av MultiEcuScan.
Thomas. Ja på 156an ska det gå att nollställa service mha knapptryckning, åtminstonde på FL är det så. Vet dock inte hur man gör.
22 september, 2017 kl. 11:49 #27378Robert Lindqvist
DeltagareHar du något bra tips på en läsare som skulle kunna fungera?
Gtv 3.0 24V -97
22 september, 2017 kl. 17:46 #27379Fredrik Assarsson
DeltagareSäkerställ först att du har obdplugg i din 916GTV för säkerhets skull. Minns inte när 916 gick över till obd men tidiga har annat system.
'06 GT 3.2L '00 Zender 166 3.0 GTAmodifierad ’70 Berlina räser
5 januari, 2018 kl. 14:37 #27380Mats Larsson
DeltagareHar en GT JTS 2007 med en blinkande motorlampa.
Köpte en ELM 327 för Android på Kjell.com men får det inte att fungera.
Försöker med Torque Lite men bilen i app bara blinkar och får ingen kontakt.
Vet någon var det kan vara för fel?
5 januari, 2018 kl. 15:49 #27381Peter Andersson
DeltagareHar du tändningen i steg 2(innan start). Är telefonens blåtand eller wi-fi kopplad mot ELM?
5 januari, 2018 kl. 16:02 #27382Mats Larsson
DeltagareTelefonen är paired via BT. Menar du läge MAR?
5 januari, 2018 kl. 16:22 #27383Peter Andersson
DeltagareKommer inte ihåg vad läget heter men ska vara läget innan startmotorn drar igång.
5 januari, 2018 kl. 19:40 #27384Igino Cazzola
DeltagareMAR är en förkortning av Marcia som, i det här fallet, betyder: I rörelse.
Jag är fullständigt Räserskadad
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.