Ojämn gång alfa 159 3.2 Q4

Published by Andreas aasland on

Forum Teknik Ojämn gång alfa 159 3.2 Q4

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Andreas aasland
    Deltagare

Hej

Nu skulle jag verkligen behöva lite hjälp från er erfarna alfarävar. Tänkte börja montera lite smågrejer på alfan i helgen. Sänkningssats och stänklappar. Men det verkar bli annat istället. Grejen är den att när sambon skulle ta bilen idag så började motorlampan att lysa och bilen hackade och tappade “orken” efter ungefär en kilometers körning. Konstigt med tanke på att jag var ute igår kväll utan att märka något konstigt. Nu tänkte jag höra om det är någon som har en aning om vad det skulle kunna vara? Bilen är en 159 3.2 jts Q4.

tacksam för hjälp 

Andreas

Igino Cazzola
      Deltagare

Skaffa en OBD-läsare och läs ut felkod(erna).

Jag är fullständigt Räserskadad

Andreas aasland
        Deltagare

Ska in på alfaverkstad imorn. Ska bli spännande…. Hoppas på något enkelt fel.

//Andreas 

Magnus Berg
          Deltagare

LMM kanske, vanligt att den packar igen på TS-motorerna. Trodde inte det va lika vanligt på den motorn men för eller senare så ger den väl upp oavsett vilken bil man har. Inte farligt dyrt eller svårt att fixa om det är så att det är den det är fel på.

Martin Sipek
            Deltagare

Spännande, samma sak brukar hända när min fru tar bilen, konstiga fel som jag aldrig får, av denna anledning får hon aldrig köra mina Alfor.

Andreas aasland
              Deltagare

Har gjort en sökning på felkoder nu och det kom upp att det var misständning på 1:an och 6:an. Är inte riktig haj på motorer men fick iallafall hjälp att kolla stiften och byta plats på två tändspolar. Men problemet vid sökning bytte bara plats. Så nu har jag beställt två nya spolar tills imorgon. Blir min första riktiga operation på bilen. SPÄNNANDE! Passar på att byta alla stift när jag ändå köpte nya idag.

//Andreas 

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.