Oljefilter 159 1.9jtdm

Published by Övergivna Forumposter on

Forum Teknik Oljefilter 159 1.9jtdm

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare

Efter att min bil fog en kort stunt vid ett rödljus förra veckan och är lite halvtaskig på tomgången bestämde jag mig för en liten service för att se om det hjälper.  Har gjort rent egr (va inte farligt sotig) och nån sensor bredvid egr ventilen som jag blev tipsad av att rengöra när jag pratade med en verkstadskille..Så är jag nu fast med oljefiltret.. Köpte en sats på jula med 15 olika koppar men ingen passar…. Provar med den kamla hederliga tygband på hylsa modellen utan framgång.. Men är locket vänstergängat!? Är en pil på som indikerar vänstergäng men den kan ju lika gärna illustrera monterings riktning? 

Börjar överväga att bara byta olja, vet inte hur man ska bära sig åt med det där jävla filtret..

Håkan Petersson
    Deltagare

Är ju ett insatsfilter. Sitter en mutter i botten på filterhuset. Lossa den och ta ner allt. Ta sedan ut insatsfilteret och byt detta. Kolla oringar så de är bra.
      Kommer inte ihåg om nya följde med.

Nja det va en stor plastkopp med 16 “knaggar” ca 75mm i diameter.. Gick den för hand tillslut. Kommer dock skapa en ny tråd om div andra problem som dök upp..

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.