OljekylarslangarPublished by Börje Canerstam on › Forum › Teknik › Oljekylarslangar Detta ämne har 2 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast 26 oktober, 2014 kl. 13:07 av Börje Canerstam. Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt) Författare Inlägg 19 oktober, 2014 kl. 22:08 #26904 Börje CanerstamDeltagare Jag har bytt till en större oljekylare. Kör nu med slangklämmor vid anslutningarna.. Det känns inte seriöst. Vart kan jag få gjort stålomspunna slangar med pressade anslutningar i västra Skåne? Börje_C 19 oktober, 2014 kl. 23:35 #26905 Benny SteenDeltagare hydroscand pressar fina grejor, dom har också slang i kvalitet som klarar allehanda temperaturer och vätskor. fast gummislang och slangklämmor har funkat i 100 år, bara man väljer slang och anslutningar som är utformad korrekt. 26 oktober, 2014 kl. 13:07 #26906 Börje CanerstamDeltagare Tack för tipset. Det borde fungera med gummislang och slangklämmor, men det vet inte min bil om. Det kvittar hur jag gör, det läcker alltid vid någon anslutning. Så nu får det bli nya slangar med pressade anslutningar. Börje_C Författare Inlägg Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt) Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne. Logga in Användarnamn: Lösenord: Håll mig inloggad Logga in