Oljetråg

Published by Rolf Svensson on

Forum Teknik Oljetråg

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #31740
    Rolf Svensson
    Deltagare

      Går det att ta oljetråget på en spider s4 utan att lyfta ut motorn?

      #31741
      Björn Nilsson
      Deltagare

        Det bör gå. På min bertone lossade jag  främre motorfästena från karossen lyfte motorn lite med domkraft stoppade in 22 mm (om jag minns rätt) tjocka brädbitar mellan kaross och motorfäste och sänkte ned motorn igen då får du tillräckligt med utrymme för att kunna lossa tråget och få ut det.

        Björn Nilsson

        #31742
        Igino Cazzola
        Deltagare

          Jag ekar Björn: Det är till gagn för din mentala hälsa att höja motorn en tum eller så.

          Jag är fullständigt Räserskadad

          #31743
          Kenneth Larsson
          Deltagare

            Finns få jobb som är värt allt det böket jämfört att lyfta ur motorn som faktiskt bara tar ett par timmar. Du får nog ett elände med tex fläkten om du ska lyfta motorn, och det brukar bli bökigt med nåt annat man glömt.

             

            #31744
            Per Wadén
            Deltagare

              Vad har hänt?

              Per

              PerBerlina

              #31745
              Rolf Svensson
              Deltagare

                Går nog på Björns förslag verkar enklast gjorde samma sak med min montreal det funkade. Tack för tipsen det underlättar att veta hur man går åt det.

                Per, du undrade vad felet var. Den läcker olja packning som är kass

                #31746
                Per Wadén
                Deltagare

                  Ja det var ju en bra pöl efter vinterförvaringen.

                  Fläktarna som är elektriska på S4 är inget problem, men kan tänka mig att det är lättare att få fram tråget om man plockar bort krängningshämmaren helt och hållet.

                  Per

                  PerBerlina

                Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.