önskat innehåll i klöverbladet?

Published by Dennis Mollberg on

Forum Allmänt önskat innehåll i klöverbladet?

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 34 totalt)
  • Författare
    Robin Nyquist
    Moderator

Inlägg av Stefan Atterhall på 2014-10-21 13:09

Jag skulle gärna läsa lite om medlemmarna i klubben. Bilarna i all ära, men de tjatar vi om mest hela tiden. Det vore kul att få en insikt i vilka alla de där tokarna på bilderna är också.

Jag tror att du med största sannolikhet kommer att uppskatta våran artikel! I alla fall för att få reda på vilka jag och Henke är 

Klasstrea CAR Challenge kl. II -- 2019!
    Följ framfarten - Bilder Instagram | Resultat Alfaromeo.org | Racefilm Youtube

I garaget för tillfället
    AR Alfetta GTV 1.8 TBi | #6, CAR Challenge kl I | Scuderia V.A.N Corse (Projekttråd)

Michael Elofsson
    Deltagare

Jag tycker att bredden på tidningen kan förbättras. Som någon innan skrev så tror jag att både den tekniska delen och “livsstils” delen utgör en bra mix. 

Hur vore det om någon kunde ge “långtest” rapporter kring sin bil? T ex någon som ägt och kört en 159 2.0 jtd, eller en Giulietta 1,4 i ett par år och några tusen mil?

För de som kommit in i Alfa klubben på senare tid eller genom senare modeller av bilar så är ju historian om olika modeller väldigt trevlig läsning. Hjälpfulla tips för de som går i tankar på köpa veteran Alfa. T ex vanliga fel på en GTV6 från 84 eller en Alfasud sprint? Ja, jag vet att det finns mängder med sådan info på nätet generellt, men att få en bra sammanfattning i Klöverbladet vore inte fel.

Keep up the good work!

Dennis,

jag är helt medveten om att det är mycket jobb och slit och ibland långa resor bakom varje artikel. Redaktionen kanske kan bygga upp en nätverk av personer i olika delar av landet. Redaktionen kan bestämma inehållet och arrangera mötet. Sedan kan dessa “doer” fixa det praktiska och skicka råmaterialet som ni bearbetar båda innehållsmässigt och språkligt. Det krävs förstås frivilliga och jag anmäler mig mer än gärna som en sådan om ni behöver hjälp.

Dennis Mollberg
    Deltagare

Ja det var lite så jag tänkte eller att denna tråden ploppar upp kontinuerligt på forumet och någon ser den och tänker “det kan jag skriva om!” 

Tex. Om någon har kört 5000 mil med en ny alfa så kan man skriva långtest eller om man haft några begagnade 156 eller jobbar på en alfaverkstad så kan man skriva ett begtest.

Mycket av det som skrivs på forumet kunde blivit artiklar, istället för att skriva en projekttråd så kan man ha projektet som en artikelserie i kb.

Man skull ju även kunna anmäla sig på en lista på hemsidan som alla kan se, tex om man behöver fotograf så kan man se att det finns en där i närheten som kan åka och ta bilder till artikeln osv.

Någon som reser kan skriva om det, någon som är matintresserad kan skriva om det och sen sist men inte minst alla träffar och banmöten samt racerapporter är ju givna!

Gunnar Dahlberg
    Deltagare

Med risk för att kliva på giktbrutna tår så skulle jag gärna se reportage om de äldre “svenska” bilarna, från 20-tal till 60-tal.

Bilder och historier runt hur dessa bilar brukades och av vilka samt inspirerande renoveringsreportage.

Tyvärr utarmas landet på dessa klenoder av handlare och utländska köpare så det är hög tid att skapa intresse hos den yngre generationen om vi ska ha möjlighet att se de äldre bilarna på våra möten i framtiden.

Det du äger äger dig.

Dennis Mollberg
    Deltagare

Det ä? nog få som har kunskap tillräckligt att skriva om dem, få har nog den kunskap som du besitter i ämnet, du verkar ju ha ägt eller varit involverad i alla såna där godbitar

Kanske du har möjlighet att skriva om en del av dem? Själv känner jag inte till var en endaste av de äldre huserar.

vet du om nån i smålandstrakten?

mvh

Gunnar Dahlberg
    Deltagare

Jag hjälper gärna till men det finns folk som är mer kvalificerade och bevandrade i “svenska” gammelalfors historia.

Det existerar massvis med bilder från den tiden, både på bilarna och dess ägare samt vid aktiviteter som möten och tävlingar. Jag har väldigt begränsat med den sortens material men maila mig gärna så kan jag hänvisa till andra som är bättre rustade – sedan är det inte säkert att alla vill publicera sina bilder och berättelser men det är en annan fråga.

Hälsningar Gunnar

Det du äger äger dig.

Dennis Mollberg
    Deltagare

Måste säga att det är kul att det är så blandade förslag!

Jakob Hultkvist
    Deltagare

http://enalfistisbekennelse.se/ 

Verkar haft många intressanta bilar, div 1900 och maseratimodeller, 6C Frecca D,oro mfl? Har nog en del kul att berätta.

Jakob

och varför inte en artikelserie om våra Alfa verkstäder?

Dennis Mollberg
    Deltagare

Bra ideer!

Tänkte kontakta kb som fått nytillskott enligt senaste numret, antar att de har sett denna tråd?

Annie Kärävä
    Deltagare

Inlägg av Jakob Hultkvist på 2014-10-27 08:20

http://enalfistisbekennelse.se/ 

Verkar haft många intressanta bilar, div 1900 och maseratimodeller, 6C Frecca D,oro mfl? Har nog en del kul att berätta.

Ulf Bergman skriver till Klöverbladet och om jag inte har fel så kommer det mera från Skåne och Ulf i framtiden 

My mother would beat you from the Redlight! She tought me good.. http://hide.dk/Vehicles/

Inlägg av Dennis Mollberg på 2014-10-27 22:15

Bra ideer!

Tänkte kontakta kb som fått nytillskott enligt senaste numret, antar att de har sett denna tråd?

Jodå, jag håller ett öga på tråden. Det finns många roliga reportage i pipelinen och många goda idéer på ännu fler artiklar! 

Robert Hultman
    Deltagare

En artikelserie om Alfa Romeos rejsing-historia, vore något jag skulle läsa med stort intresse.

Stockholm

Johan Stenlund
    Deltagare

Som ny medlem efter att äntligen fått gått lös på en gammal Alfa, efter mina (lite mera välbeställda) kompisars GTV6 och sedemera 75 Amerikana som frestade en yngling på 80-talet, så är jag väldigt spänd på att få mitt första nummer i lådan Vet att det inte är lätt att göra en tidning som tillfredställer alla, men kör på bara! Som junior är man intresserad av allt!

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 34 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.