Önskemål om aktiviteter

Published by Peter Braun on

Forum Allmänt Önskemål om aktiviteter

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #12608
    Peter Braun
    Deltagare

      Hej alla, tänkte skapa en tråd om vilka önskemål ni medlemmar har gällande aktiviteter. Ibland så kanske man har en idé att göra något men behöver ha lite hjälp på vägen eller bolla det med någon.

      #12609
      Filip Wennergren
      Deltagare

        en karavankörning ngn kväll i sthlmsområdet med avslutande fika/pizza/kaffe. för att visa att vi finns? detta bör kanske ske på natten då hela sthlm är ett enda stort väggbygge just nu dock en tanke iaf vi skulle tex kunna mötas upp på solvalla p för att sedan köra en sväng? eller?
        mvh filip

        Alfalös för tillfället. Tidigare: GTV 916 75 3st 166 2st 155 5 st 164:or 5 st 156:or osv...

        #12610
        Peter Braun
        Deltagare

          Inlägg av Filip Wennergren på 2014-06-05 22:48

          en karavankörning ngn kväll i sthlmsområdet med avslutande fika/pizza/kaffe. för att visa att vi finns? detta bör kanske ske på natten då hela sthlm är ett enda stort väggbygge just nu dock en tanke iaf vi skulle tex kunna mötas upp på solvalla p för att sedan köra en sväng? eller?
          mvh filip

          Bra idé. Hade varit kul att genomföra. Jag känner inte till Stockholm så bra då jag bor utanför GBG, men det finns säkert någon som kan hjälpa till. Jag kan om inte annat lägga upp det som en aktivitet när planeringen är gjord. 

          #12611
          Kenneth Larsson
          Deltagare

            Inlägg av Filip Wennergren på 2014-06-05 22:48

            en karavankörning ngn kväll i sthlmsområdet med avslutande fika/pizza/kaffe. för att visa att vi finns? detta bör kanske ske på natten då hela sthlm är ett enda stort väggbygge just nu dock en tanke iaf vi skulle tex kunna mötas upp på solvalla p för att sedan köra en sväng? eller?
            mvh filip

            Filip, har tyvärr behövt åka runt några gånger i Sthlm de sista veckorna och man blir helt j*vla matt på alla vägbyggen – natten funkar inte heller för då är det avstängt överallt då det ska asfalteras på nätterna !

            Mitt tips är istället att utnyttja vägarna runt den kungliga huvudstaden och vi var tex ett gäng och körde till Stjärnhov i Södermanland där det finns ett superfint bilmuseeum. Öppet varje helg nu! Då kan man köra en kombo med med riktiga Alfavägar, däcksparkning, fika , superfint bilmuseeum (med alfa SS utställd!) och världens största jukeboxmuseeum! 

            Är någon på det så kan jag sätta ihop en roadbook – men det blir mer än en kväll , dvs heldag – och inte före jag har semester då det finns just nu en miljon grejor att fixa på helgerna (iof är midsommarafton ledig ännu!)

            #12612
            Peter Braun
            Deltagare

              Bra idé Kenneth. Man kan ju planera en sådan här aktivitet även lite senare när det finns mer tid.

              #12613
              Björn Ek
              Deltagare

                Bra idé! Jag är på och åker roadbook så fort bilen är ihop igen! 

                I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.

                #12614
                Lars Träff
                Deltagare

                  Låter kul, vi var ju ett gäng som körde Sigtuna till Waxholm i höstas. Sköna vägar o bra fika! jag är på för ett nytt upptåg 

                  I garaget just nu
                  En svart Alfa Romeo Spider 1985
                  En vit Mercedes E350 Cabrio 2010
                  En grön Mercedes C220 Kombi 2019
                  En Silver/Orange Fiat Burstner Husbil 2007

                  #12615
                  Filip Wennergren
                  Deltagare

                    bra kenneth! en halv lördag kan man ju lägga på lite skön bilkörning detta gör vi!

                    Alfalös för tillfället. Tidigare: GTV 916 75 3st 166 2st 155 5 st 164:or 5 st 156:or osv...

                    #12616
                    Karl Sandler
                    Deltagare

                      Bankörning på Mantorp vore kul!

                      #12617

                      Inlägg av Karl Sandler på 2014-06-07 22:38

                      Bankörning på Mantorp vore kul!

                      Jag vet att ett återvändande till höstmöte på Mantorp har stått på Banmötesgruppens önskelista ända sedan den här säsongen planerades. Jag skulle bli förvånad om det inte görs ett försök att få in Mantorp till nästa säsong.

                      #12618
                      Kenneth Larsson
                      Deltagare

                        Inlägg av Filip Wennergren på 2014-06-07 20:07

                        bra kenneth! en halv lördag kan man ju lägga på lite skön bilkörning detta gör vi!

                        Utmaningen antagen! 

                        Jag kollar lite passande dagar, men tyvärr blir det inget förrän mitten på Juli tidigast. ska undvika att krocka med Alfaträffen norröver med, och frågan är om gänget skulle kunna tänka sig en helt vanlig veckodag när vi ändå är i semestertiderna? 

                        Det kan bli gemensam körning från typ Södertälje för oss som kommer “norrifrån” och andra löshästar skulle kunna ansluta direkt vid Sparreholm. Bilmuseet blir obligatoriskt och jag kan ordna guide, men de som vill kika på Jukeboxarna och MC delen får göra det utan min inblandning. 

                        #12619
                        Axel Lindgren
                        Deltagare

                          En jättebra idé Kenneth!

                          Då jag börjar min semester i samband med Mittsverigeträffen så passar helgerna bäst för min del. Alt om det blir en veckodag så skulle jag kunna ansluta till bilmuséet på eftermiddagen.

                           

                          Axel Lindgren

                          #12620

                          En helgdag lär ju inte trafiken störa så mycket. Jag är mer inne på Filip´s första inlägg, en tur genom Stockholm från Solvalla med avslut ( ink. glass) och motorsnack på Djurgården låter som en fin Alfa Romeo dag. Jag personligen har lite svårt för “snabba” utflykter på kurviga vägar där ett gäng Alfor ska försöka överträffa varandra på allmän väg, den biten med inspirerad körning täcks mer än väl av banmötesgruppen här i Alfa klubben.

                        Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.