Ordningsmakten i Milano

Published by Martin Atterhall on

Forum Allmänt Ordningsmakten i Milano

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Martin Atterhall
    Deltagare

… har både smak och stil!

Sen stod det en karamell i hörnet också…

Matta ser man ju inte tokofta 

159an står sig fortfarande

Wille Roos
      Deltagare

Trevligt. Så här var det i Roma för en tio år sen. Fina Alfor.

Wille R.

Gert Bergh
        Deltagare

Ja Ja Carabiniera!

Visst ingår dom i ordningsmakten men passa er för att komma i klammeri med dom.  Dom tillhör inte polisen utan är en sektion inom armen med allt vad det betyder i beteende! Jag har en chaufförskollega som råkade ut för dom för ett antal år sedan och det slutade med att jag fick åka ner och hämta ut honom och när polisia sedan fick hand om ärendet så blev allt nerlagt som en bagatell som en annan orsakat,

Jag själv har haft med dom att göra i ett antal arbetstidskontroller och min inställning är att dom säkerligen är utbildade av nån gammal avdankad icke avliden Gestapogubbe för närmare den attityden kan dom nog inte komma.

// Gert

Alberto Ferrante
          Deltagare

Jag förstår din och din kompis ”besvikelse” men skulle vara försiktig med att dra alla över en kam. 

Jag har varit Carabiniere och jag valde det i st för Polisen för att den korpen är den som präglas mest av en lång tradition och en extrem  lojalitet.

Det är de som har offrat flest i kampen mot kriminaliteten och terrorismen. 

Att någon blad dem kan ibland ”ta för sig” lite för mycket är inte omöjligt men jag kan garantera att man inte gör det många gånger till.

Disciplinen har alltid varit hård och vi fanns för folket inte mot. Fråga italienarna själva vad de tycker om Carabinieri. 

Att prata om Gestapågubbe…….tro mig, du gör ett stort misstag. Du kan inte ana hur många Carabinieri offrade sitt liv för att rädda andra från SS eller Gestapo under andra världskriget.

Läs lite om Salvo D’Acquisto t ex så du får lära dig något om vad det betyder.

Googla på Nassiriya och Carabinieri  för att se ett exempel på vad deras mission är och har varit under åren.

Du borde dokumentera dig, läsa mer om sakerna och kanske vara lite mera objektiv i dina bedömningar. 

Jag tror inte att alla Carabinieri väntar på möjligheten att bråka med eller sätta dit någon utan anledning.

Alberto

Igino Cazzola
            Deltagare

Mina erfarenheter av Carabinieri är långt mer positiva än mina erfarenheter av polisen.

Jag är fullständigt Räserskadad

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.