Orsa Sportbilsfestival 27-28 juni

Published by Axel Lindgren on

Forum Träffar Orsa Sportbilsfestival 27-28 juni

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 25 totalt)
  • Författare
    Axel Lindgren
    Deltagare

Nu har vi öppnat anmälan för Orsa Sportbilsfestival helgen den 27-28 juni.

För mer info om träffen och anmälan se Aktivitetskalendern eller klicka här.

Jag startar också denna tråd för att få igång lite surr och allmänt snack innan träffen.

Axel Lindgren

Kommer såklart. Bara 11 mil enkel ovanligt nära 

Axel Lindgren
      Deltagare

Inlägg av Patrik Hermansson på 2015-05-14 22:25

Kommer såklart. Bara 11 mil enkel ovanligt nära 

Den inställningen gillar vi!

Axel Lindgren

Robert Hultman
        Deltagare

Programmet för träffen var inte så utförligt (än?).

Bilutställning på lördagen, allsång eller rockkonsert på kvällen och cruising på söndagen. Men på bilderna ser det ut att bli lite banåka också. Vet vi/någon något mer om det?

Stockholm

Axel Lindgren
          Deltagare

Inlägg av Robert Hultman på 2015-05-15 20:31

Bilutställning på lördagen, allsång eller rockkonsert på kvällen och cruising på söndagen. Men på bilderna ser det ut att bli lite banåka också. Vet vi/någon något mer om det?

Vad jag har förstått så är det provkörning av nybilar samt medåkning på bana. Jag har tyvärr inga detaljer gällande ev körning av egen bil på bana ännu, men så fort jag får mer info så publicerar jag den här.

Axel Lindgren

Vet du om vi har någon rabatt för boendet den helgen hos dom som erbjuder boende 

Axel Lindgren
            Deltagare

Vi har tyvärr inte någon rabatt, men ett tips är att kolla http://www.kungshaga.se

Det tycker jag verkar vara ett prisvärt hotellalternativ.

Axel Lindgren

Axel Lindgren
              Deltagare

Jag har nu fått lite mer praktisk information om träffen, se bifogad PDF under aktiviteten, alternativt klicka här

Axel Lindgren

Axel Lindgren
                Deltagare

Inlägg av Robert Hultman på 2015-05-15 20:31

Jag har nu ställt frågan om man kommer att kunna erbjuda bankörning. Man kommer tyvärr inte att kunna erbjuda det i år, men siktar på att kunna erbjuda det framöver. Man hälsar också att om vi vill anordna en klubbkörning så kan man hjälpa till med att ordna det på Trosta Park.

Axel Lindgren

Axel Lindgren
                  Deltagare

Här kommer lite uppdaterad information samt tider som gäller för lördagen den 27/6. Festivalen öppnar för besökare kl 10:00, men vi som utställande klubb bör komma i samlad trupp mellan kl 08:30 och 09:30. Då jag av erfarenhet vet att det kan ta lite tid för arrangörerna att ställa upp oss inne på området så föreslår jag en samling ute vid flygfältet kl 08:30.

Nedanstående karta är en enkel färdbeskrivning ifrån Orsa till flygfältet. Det ska enligt uppgift ta cirka 15 min att köra med bil.

http://www.hitta.se/kartan!~61.1926…5:14.72524

Film om festivalen

Gå gärna in och läs i den bifogade PDF-filen för mer information.

Om ni har några frågor eller funderingar så får ni gärna ta kontakt med mig på tel 070-929 77 40.

Axel Lindgren

Håkan Andersson
                    Deltagare

Det börjar dra ihop sej! Flygfältet i Orsa strax efter klockan 8 är det som gäller. Ni som inte anmält Er får väl tänka till och prioritera om. Orsa är “nära” för många som annars har ganska långt till roliga evenemang. Jämtland, Härjedalen och norra Värmland t.ex

Håkan i Fagersjö: 916 GTV och 166 3.0.

Axel Lindgren
                      Deltagare

Fick just följande vägbeskrivning till mig via mail:

Från Orsa så åker man E45 norrut. Sväng höger in på väg 296 mot Skattungbyn mm. Efter Nederberga sväng vänster mot Tallhed. Sväng vänster efter ca 2 km efter det stora öppna fältet på vänster sida. Då är du framme! 

Axel Lindgren

Behövs det någon anmälan för att få stå tillsammans med klubben? 

/Göran

Alfa Romeo 159 Ti 24 JTDM & Alfa Romeo Brera 3.2 V6 Q4

Axel Lindgren
                        Deltagare

Inlägg av Göran Hanser Matsson på 2015-06-25 12:46

Behövs det någon anmälan för att få stå tillsammans med klubben? 

/Göran

Det är bra om du kan göra en anmälan via länken på Aktivitetskalendern, klicka här. Detta för att vi ska kunna ha lite koll på hur många vi blir. Jag vet att detta kan upplevas som lite krångligt, så lyckas du inte få till det är du naturligtvis välkommen att delta i alla fall.

Axel Lindgren

Lars Johansson
                          Deltagare

Det är alltså samling vid flygfältet kl. 8 som gäller och ingen annan tid som nämnts tidigare?

larsjoh51

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 25 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.