Östgötatouring 2:a september

Published by Bo M. Hasselblad on

Forum Träffar Östgötatouring 2:a september

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #37314
    Bo M. Hasselblad
    Deltagare

      Tack vare Fredrik M och Joje blir det en sensommartouring även i år, trots att jag inte haft en chans att bidra i planeringen. För tisdagen 2/9 har de tillsammans med andra satt ihop vad som lovar bli en toppenkväll. Jag hade lite svårt att hitta aktiviteten på klubbens sidor eftersom den ännu inte syns bland aktiviteter i rutan på förstasidan. Det finns heller ingen tråd för diskussion och som hjälper att hitta sidan med beskrivning av kvällen så därför startar jag en.

      Beskrivning av kvällen med tid, samlingsplats och rutt hittar du här.

      Bo M. Hasselblad

      #37315

      Kanske har med nåt med inställningarna att göra Bo, jag har det på första sidan – om än att man får scrolla lite – men det är väldigt mycket Kinnekulle. Kanske vore nåt att fundera över om man inte kan arra hemsidan så att inte alla delar av ett möte ligger som enskilda träffar. Som det verkar vara.

      #37316

      Bo det låter som en hel arrangörsstab, 3 kan vi säga har roddat. En väg, en alfa, några likasinnade och några besvärliga frågor. Större är det inte. Det är deltagarna som gör träffen

       

      Det enda vi saknar är faktiskt en högtalarbil !

      (Gjorde bilden synlig i tråden /Björn 20140817)

      #37317
      Björn Ek
      Deltagare

        Inlägg av Joje von Boisman på 2014-08-16 08:12

        Kanske har med nåt med inställningarna att göra Bo, jag har det på första sidan – om än att man får scrolla lite – men det är väldigt mycket Kinnekulle. Kanske vore nåt att fundera över om man inte kan arra hemsidan så att inte alla delar av ett möte ligger som enskilda träffar. Som det verkar vara.

        Det där med mycket Kinnekulle är olyckligt, jag gillar det inte alls. Det blir väldigt otydligt. Det det handlar om är hur vi hanterar anmälningsfunktionen och just nu har det varit det enda sättet att hantera alla olika klasser och så vidare. Ett sätt skulle kunna vara att filtrera bort alla utom en huvudaktivitet i den gemensamma aktivitetskalendern och sedan bara visa klasser och sånt inne på undersidan banmöten.

        Men jag håller med, det behöver definitivt lösas. (av någon )

        I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.

        #37318

        Tack Björn för allt

        #37319

        Inlägg av Joje von Boisman på 2014-08-17 17:42

        Tack Björn för allt

        Tack Joje! 

        #37320
        Fredrik Malmberg
        Deltagare

          Ragnar Rosengren har ordnat priser till frågesporten.

          Dessutom bjuder CAR på glassen på Kockens för de som anländer i en Alfa Romeo.

          /Fredrik

          #37321
          Fredrik Malmberg
          Deltagare

            8 anmälda, vi borde väl bli fler än så!

            #37322
            Håkan Andersson
            Deltagare

              Ni har dubbelt så många anmälningar som Arlanda Festivalen så Ni måste vara dubbelt så populära…

              Jag har bokat boende i Norrköping och har ett möte där dagen därpå så jag kommer säkert.

              Håkan i Fagersjö: 916 GTV och 166 3.0.

              #37323
              Björn Ek
              Deltagare

                Kul! Mer träffar åt folket!

                Ni som inte hunnit få in nån träff i schemat i år ta chansen nu, det finns inget roligare än att hänga med andra alfister! 

                I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.

                #37324

                Väder: OK

                Nog sjutton blir vi fler än anmält. Det brukar det bli   Lite extra kul att se att du är på ingående Håkan.

                Spridningen just nu är från Limhamn i söder till Sveg i Norr – om jag ska räkna mig själv så hamnar vi ännu längre upp – Höga Kusten. Skapligt upptagningsområde…

                #37325
                Håkan Andersson
                Deltagare

                  Ska bli roligt! Vi blev till sist 16 Alfor på Arlanda så det får nog bli lite fler spontana för att slå det. 18 grader och sol räcker för att den sponsrade glassen ska sitta fint. Så här fint var det i lördags.

                  Håkan i Fagersjö: 916 GTV och 166 3.0.

                  #37326

                  Den grå Giulian var rå

                   Vi får se hur det blir Håkan…. vi kanske slår det iallafall…

                  #37327

                  Har varit ute å testkört ikväll. Trivsam slinga. Skriv gärna ut kartan om ni är osäkra var ni ska åka. Annars så försöker vi hålla ihop ledet och alltid kolla att den bakom är med i avtagen.

                  #37328
                  Bo M. Hasselblad
                  Deltagare

                    Tråkigt nog har det dykt upp saker som gör att jag inte kommer att kunna vara med i morgon. Trist eftersom det skulle vara så många trevliga medlemmar på plats, vägarna är roliga, vädret ser lovande ut och glass låter alltid gått.

                    Hoppas ni har en lika trevlig kväll som förutsättningarna verkar bjuda!

                    Bo M. Hasselblad

                  Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.