Östgötatouringen på tisdag 12:e maj

Published by Bo M. Hasselblad on

Forum Träffar Östgötatouringen på tisdag 12:e maj

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Bo M. Hasselblad
    Deltagare

Nu börjar det närma sig och det är dags att anmäla sig. Mer information och anmälan under Aktiviteter.

Samling på parkeringsplatsen i närheten av Bergs Slussar Vandrarhem och Götas Cafe från 17:00 och avfärd 18:00. Förutsatt att vädret inte är alltför bedrövligt så är serveringen öppen. Därefter kör vi en rutt norr om Roxen och via Vånga till Alfakyrkan i Hällestad.

Efter besöket hos Boa i kyrkan åker vi till Perfect Forno, Bergslagsvägen 28 i Finspång för en pizza eller något annat att äta. För er som var med vid förra besöket hos Boa, då vi åkte till Borensberg och en pizzeria som inte tog kort, så har jag denna gång kollat. Ja, det tar kort för betalning så vi slipper vallfärda till närmaste bankomat!

Nu håller vi tummarna att vädret blir någorlunda hyfsat men jag är övertygad om att vi kommer att ha en härlig kväll i alla fall. Hoppas få se många Alfor på plats i Berg och på vägen till Hällestad. Väl mött!

PS: Jag finns på 073-941 53 01 om någon behöver nå mig i samband med träffen!

Bo M. Hasselblad

Bo M. Hasselblad
      Deltagare

Dags att följa upp arrangemanget. Tyvärr slutade det mindre bra för egen del då 166:ans 2.0 TS beslutade att inte vara med längre. Jag misstänker ett ranlager men just nu vilar hon hos Bengan (MGRA) i Linköping. Dr Bengt skall ge sitt uttalande när han haft en chans att diagnosticera sjukdomen. Tyvärr misstänker jag det värsta men vi får se. Jag blev m.a.o. strandad mitt i skogarna norr om Roxen där det vare sig fanns mobiltäcking eller nätverkstäckning. Gunnar och Ulrike Biljer förbarmade sig över mig och kom tillbaka så jag fick en chans att äta pizza i Finspång med resten av gänget.

För de som är nyfikna på resultatet av frågesporten som finns både de rätta svaren och resultatet på AlfaPower.

Ha en bra vår och sommar!

Bo M. Hasselblad

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.