packning ANSA system

Published by Robin Nyquist on

Forum Teknik packning ANSA system

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Robin Nyquist
    Moderator

Jag undrar lite över ANSA systemet som skall monteras på min racer.

Fick inte med någon packning mellan grenrör och downpipe, någon här som vet vart jag kan hitta den packningen? Har även hört att man kör utan!? Kan det stämma?

Benny Steen
      Deltagare

sitter lambdansonden före skarven så kör utan packning, lambdaregleringen används  bara vid jämn gas så på en racer kvittar det om det läcker in lite luft. 

annars finns fiberförstärkt avgaspasta som funkar fint om ytorna är någorlunda jämna.

Marcus Persson
        Deltagare

Jag vet inte hur ansa-rören ser ut men jag hade problem hela tiden med mina CSC rör och blåste packningarna jag gjorde i material från Mr.Gasket (Hansen Racing). Finns en variant som är vit och funkar skitdåligt och en annan variant som är svart. Tror den har grafitbeläggning och dessutom armering i metall. Inte så kul att skära i men håller bättre. Hur som helst så var mina flänsar inte plana så jag planslipade och har grafitpackningen på ena sidan och bara pasta på andra. Håller tätt än så länge. Skjuter den även grafit-packningen blir det bara pasta där med. Dra ihop med Nord-Lock brickor så sitter det ordentligt.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.