Passagerare på banmöten

Published by Henrik Lindgren on

Forum Bankörning Passagerare på banmöten

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Henrik Lindgren
    Deltagare

Banmötesgruppen har sedan en längre tid velat återinföra möjligheten att låta deltagarna ha med passagerare i bilen under gatbilskörningen på våra banmöten. Nu har vi fått detta godkänt av SBF så med början på Kinnekulle kommer det att vara tillåtet att ha en passagerare i bilen i C-klassen. Kraven på klädsel och licens är samma som för föraren och dom som vill ha passagerare med skall anmäla det till banmötesgruppen i samband med förarmötet.

I klass A och B är det precis som tidigare möjligt att ha med en instruktör som utses av banmötesgruppen.

Banmötesgruppen genom Henrik

Hej! Jag anmälde frugan till klass C på Lördag, men det ser ut som det blev jag ! Kan du ni ändra det?

Hälsningar Patrik

Crister Borg
      Deltagare

Får man övningsköra under lugna halvtimmen!? Grabben håller på att ta körkort och jag tyckte det skulle va en kul grejj…!

elCrillo Kalmar

Henrik Lindgren
        Deltagare

Inlägg av Crister Borg på 2016-08-12 18:48

Får man övningsköra under lugna halvtimmen!? Grabben håller på att ta körkort och jag tyckte det skulle va en kul grejj…!

Det går tyvärr inte. Körkort är ett krav för all körning i gatbilsklasserna på våra banmöten.

Banmötesgruppen genom Henrik

Tomas Gunnarsson
          Deltagare

Räknas lugna halvtimmen som en formell klass? Det är väl varken krav på klädsel eller licens där? Bara undrar, jag har ingen passagerare jag vill skjutsa.

Tomas Gunnarsson

Henrik Lindgren
            Deltagare

Lugna halvtimmen räknas inte som en klass. Lugna halvtimmen är kostnadsfri och det är möjligt att ha flera passagerare. Under lugna halvtimmen är det inte krav på speciella kläder eller licens.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.