Pinsamt!
Published by Robert Hultman on
- Detta ämne har 4 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast 5 mars, 2014 kl. 22:50 av Fredrik Assarsson.
-
FörfattareInlägg
-
5 mars, 2014 kl. 17:42 #11690
Vad sägs om en tråd där vi samlar pinsamheter?
För min del känns det i alla fall som att pinsamheter man orsakar har någon mening om andra får le åt dem.
Idag åkte jag till tippen med lite grejor i min 147:a. När jag kommit en bit på väg hör jag ett ljud någonstans i trakten av vänster bakhjul. Klonk, dunk… men inga konstigheter med bilen. Har något lossnat? Har något fastnat i hjulet? Men ljudet var oregelbundet. Jag kunde inte koppla det till gupp, svängar, accelleration eller inbromsning. En trasig fjäder?
På vägen till tippen stannade jag till vid Läkarmissionen för att lämna en lampa, som jag hoppas kommer till användning i någon annans hem. Inget fel på den. Det känns fel att slänga sånt. Jag backar in i parkeringsluckan och hör en snärt och ser något slags list fara iväg framåt från under bilen. Någon har tappat något, tänkte jag, Något som skvättes iväg av hjulet när jag backade.
När jag kliver ur bilen ser jag min gröna motorvärmarsladd sticka ut framför bilen. Jag hinner väl tänka ungefär “Nämen, va konstigt” innan allt står klart för mig. Jag har glömt ta ur motorvärmarsladden när jag åkte. Det var den som slog i bilens underrede under färden och orsakade ljuden jag hörde.
När jag backade in i parkeringsrutan körde jag över sladden som spändes och rykte loss den del av grillen där kontakten till motorvärmaren sitter och sprätte iväg kromlisten.
Vad säger man?
Minst sagt pinsamt. Senilvarning, kanske rent av.
Grillen gick att snäppa tillbaka. Kromlisten ligger i bilen. Hur motorvärmaren och dess kontakt klarat sig ska jag försöka reda ut i dagsljus.
Stockholm
5 mars, 2014 kl. 18:17 #11691Bra tråd!
I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.
5 mars, 2014 kl. 18:48 #11692Plats Västerås Sigmaparkerings garage.
Sent 80 tal hade jag en VW buss från -57. Hade haft bilen i två år och kört den in i ett 5 vånings parkeringsgarage otaliga gånger.
En gång gick det helt galet…. Jag körde in som vanligt kom till tredjevåningen sökandes en ledig p-plats tittade och letade råkade jag denna gång ta en sväng lite snävt och bom! Det tog tvär stopp! Fattade ingenting hade ju kört samma sväng många gånger tidigare. Hoppade ut ur bussen (19 år kort-kort kjol och höga klackar naturligt vis) såg till min fasa att takräcket som satt på bussen kilat sig emot betongtaket i garaget. Samtidigt bygger kön upp bakom mig (endast en väg upp!) i panik öppnar jag bakdörrarna på bussen ställer mig på stötfångaren och rycker med allt jag har i takräcket med träribbor ((mycket kort-kort kjol) ). Takräcket sitter i dropplisten som sakta men säkert rätas ut och släpper den tillplattade takräcket. Jag hör bilar börja tuta från alla våningarna och känner mig något stressad, Bom kommer takräcket loss och jag flyger bakåt snabbt upp på fötterna (kändes som flera minuter) och slänger in takräcket, träribbor som ligger utspridda runt bussen bak i bussen. Vinkar glatt till bilarna bakom, slänger mig i bussen och kör vidare upp till tak våningen och parkerar.. Jag tog lokal bussen hem och bad en god vän hämta bussen från parkerings huset, pinsamt ja mycket.
Tack gode gud att det inte fanns telefoner med kamera..
My mother would beat you from the Redlight! She tought me good.. http://hide.dk/Vehicles/
5 mars, 2014 kl. 20:18 #11693Hm… Hade precis börjat på mitt nuvarande jobb och jag och jobbarkompisen skulle sätta upp en grind hos en ökänt “elak” och bestämd kund ute på landet. Jag körde och när vi kom fram till huset svängde jag av den smala vägen och fastnade i leran bredvid, såklart. Men vi va på bra humör och jag skulle skojja till det och trampade gasen i botten, fram och tillbaka tills vi kom loss. Vi klev ur bilen och skulle montera grinden – då såg jag hans nya Audi helt nersmetad med lera…
Jag blev helt kall och ringde på dörren, men det var bara hans fru hemma. Jag ursäktade med 1000 gånger och erbjöd mej naturligtvis att betala för en tvätt. Men det va ingen fara. Sa hon… När vi kom tillbaka till jobbet berättade jag det för chefen och han sa direkt att nu blir det ett jävla liv..! Han ringde och skulle be om ursäkt han också, men det gick bra och vi har fortfarande “elakingen” som kund. Han måste haft en bra da…!
elCrillo Kalmar
5 mars, 2014 kl. 22:50 #11694Underbar tråd!
Jag kan helt och hållet relatera till motorvärmarkabelincidenten – det är ingen som helst konst att glömma den efter tex ett lång nattskift. Jag hann köra halvvägs hem funderandes över varför framvagnen lät så illa. Stannadr på en mack och kunde pinsamt fiska fram motorvärmarkabeln från lååångt under bilen!
Folkabusshistorien är ju hysterisk också
Jag hade en sväng tagit lver moffas gamla saab 99 som hade något svajjande tankmätare. En vacker dag gled jag glad i hågen genom stan med bilen full av vänner. Detta var under universitetsriden då man givetvis tankade ca två matskedar åt gången för att logiken sa att det var “billigare”.
Jag hinner precis fram till ett rödljus när bilen dör – soppatorsk! Tänker lite snabbt att jag lägger mig i vänster fil istället och förklaar för mina vänner att dom kanske måstr knuffa.
Rött ljus.
Grönt ljus.Vridet om nyckeln, motorn hostar igång, gasrn i botten, dumpar kopplingen och bilen vrålar (njaa) iväg i tre-fyra meter innan ångorna från tanken är tvärslut.
Som tur är var det nerförsbacke sedan hela vägen till macken mitt inne i centrala östersund så vi gled fem glada fatiga studenter totalt ljudlöst genom centrum in på macken till en ledig plats vid pumpen och kunde ännu en gång fylla på två matskedar bensin. Slutet gott allting gottGenmodifierad ’70 Berlina GTAm räser
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.