Pizzaträff i Alvesta Växjö

Published by Michael Emilsson on

Forum Träffar Pizzaträff i Alvesta Växjö

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Michael Emilsson
    Deltagare

Då var det dags för en världspremiär… Smålandsgänget gör ännu ett event 

Pizza-träff i Alvesta på Trattoria Bella Capri Lördagen den 21/11 kl. 14. Välkomna till en pizza-träff i Alvesta som ligger 2 mil väster om Växjö.

För CAR Svezia medlemmar, men även andra Italien älskande människor är välkomna. Varvat med pizza kommer det bli mycket snack om italienska bilar och motorcyklar samt all annan härlig italiensk kultur som… pasta kanske  

Det är inget krav på att komma körandes med sitt italienska älsklingsfordon (även om det kommer att premieras med … ett “skål” eller “cincin”).

Fördelen för dom som kommer dit med buss, tåg eller krypandes är att man kan testa Trattoria Bella Capris italienska ägares stora utbud av importerade italienska viner, öl och olika grappas! 

Denna lilla trevliga trattoria har dock bara 22 sittplatser, det gäller att anmäla sig i tid, så först till kvarn….

Sista anmälningsdag är torsdag 151112.

Anmälan görs via SMS (el ring på kvällstid) till Peter A Kavcic, tele: 070-41 57 554.

Benvenuto!

Kolla för er som har facebook.com/Pizzeria-Bella-Capri/

Ragnar Rosengren
    Deltagare

Superbra! Lär ha lite svårt att delta själv, jag får nöja mig med Linköpingspizzorna. MEN vi lägger väl in det i aktivitetskalendern, eller hur!!??

Jag skulle kunna fixa det, men jag börjar med att ge dig Michael “rättigheter” att lägga in sånt, jag gissar att du kommer att ha nytta av det fler gånger. Det kommer att dyka upp en ny symbol kopplat till din profil – ser ut som en penna och ett block tror jag, Gär du in på aktiviteter så ser du sen en “knapp” att klicka på för att skapa en ny aktivitet. Bra va! Men som sagt, om du inte känner för att ge dig i kast med det så fixar jag det.

Michael Emilsson
    Deltagare

Nu är vi snart uppe i 15 deltagare. Passa på nu att anmäla er innan Torsdag den 12:e nästa vecka.

Michael Emilsson
    Deltagare

14 glada och hungriga Alfa/Fiat fantaster blev vi i Alvesta. Vi träffas igen i början på nästa år. Mer info kommer…

Michael Emilsson
    Deltagare

Då var det dags igen .

Lördagen den 6 februari klockan 14.00 kör vi igen. Smålandsmaffian ordnar en pizzaträff för
    alla ägare av italienska fordon.

Efter den förra mycket lyckade och trevliga träffen så längtar vi tillbaka till
    de goda pizzorna hos Trattoria Bella Capri i Alvesta som ligger 2 mil väster om
    Växjö.

Ni är hjärtligt välkomna oavsett om man kommer med bil, mc, scooter, tåg eller springandes
    (eller om man kör Ford…)

Istället för skivor till kaffet så blir det denna gång filmvisning med Alfa
    Romeos DTM-äventyr 1993.

Välkomna att anmäla er. Senast den 28 januari vill vi ha er anmälan som görs
    via SMS till Peter 070-415-75-54 eller Michael 076-186 95 99

Benvenuto!

Michael Emilsson
    Deltagare

Nu mindre än en vecka kvar så kom igen nu alla Italien lovers.

På lördag den 6:e februari klockan 14.00 bjuds det förutom goda pizzor från en mysig pizzeria som drivs av en Fiatista även filmvisning med häftig bilåka.

Vi behöver några till för att klå Stockholmarna . (men sett till antalet invånare i Alvesta jämfört med Sthlm behöver dom typ 7639 deltagare på nästa träff…)

Benvenuto! 

Michael Emilsson
    Deltagare

Lyssna när P4 Afterwork med Pejje Johansson ringer upp Peter A Kavcic för att höra vad “Pizzaträff Alvesta” är för något. 2:06:40 in i programmet och framåt…Forza Italia. 

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt?programid=2067

Välkomna i morgon Lördag klockan 14.00 på Trattoria Bella Capri

Michael Emilsson
    Deltagare

Denna gång blev vi 13 stycken som mätta & nöjda efter pizzan kollar på film från DTM säsongen -93 där Alfa dominerande. 
    Eftersom ägaren till pizzerian tar pension efter 36 års bakande i samma lokal kommer nästa träff att vara i Växjö. Mer info kommer senare.

Tack till er som kom, hoppas vi ses igen 

Robert Hultman
    Deltagare

Inlägg av Michael Emilsson på 2016-02-05 20:28

Lyssna när P4 Afterwork med Pejje Johansson ringer upp Peter A Kavcic för att höra vad “Pizzaträff Alvesta” är för något. 2:06:40 in i programmet och framåt…Forza Italia. 

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt?programid=2067

Välkomna i morgon Lördag klockan 14.00 på Trattoria Bella Capri

Jag lyssnade precis på inslaget. Trevligt!

Har ni fått några reaktioner? Har det dykt upp någon på någon träff efter det som hört om träffarna genom programmet?

Stockholm

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.