Plasti dip och vinyl.

Published by Thomas Sjölin on

Forum Off Topic Plasti dip och vinyl.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Thomas Sjölin
    Deltagare

Är det någon som provat sätta vinyldekor ovanpå plasti dip och kan säga om det fungerar bra eller inte?

Funderar allvarligt på att, om jag känner ekonomin tillåter, dippa bilen svart och sedan sätta dekor med vinyl.

Filip Wennergren
      Deltagare

nja, det sitter nog men vill du ta bort vinylen från plastidippen lär det inte gå. dippen följer garanterat med folien/dekoren. att dippa en alfa kostar ca 8-13 tusen… knappt värt det imho. få som dippar bra i sthlmsområdet tyvärr. har kollat upp detta ang jobbet. i usa har dom kommit betydligt längre med detta hantverk.
        vet inte om du blev klokare av detta? /filip

Alfalös för tillfället. Tidigare: GTV 916 75 3st 166 2st 155 5 st 164:or 5 st 156:or osv...

Thomas Sjölin
        Deltagare

Jag skulle nog göra det själv i sådana fall. Kan låna plats och tryckluft för färgsprutan så det är bara själva färgen samt färgsprutan jag behöver.

Det gör inget om folien inte går separera från dippen, när det skulle bli aktuellt ta bort den så ska nog dippen också av. Det jag var intresserad av var hurpass bra den fäster på dip och det låter ju som den gör det vilket var vad jag ville veta.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.