Portabel tvätt.

Published by Thomas Sjölin on

Forum Off Topic Portabel tvätt.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Thomas Sjölin
    Deltagare

För mig som varken har tillgång till el eller vatten i garaget och om jag ställer bilen utanför porten har jag el men inget vatten, funderade jag på om det inte fanns någon portabel variant för att iaf ta bort den allra värsta smutsen utvändigt. Sökte runt lite och hittade denna:

http://www.clasohlson.com/se/Laddni…r315022000

Som sagt, jag är fullt medveten om att det inte är ens i närheten av en riktigt högtryckstvätt men för att spola av allt damm som samlats under vintern och snabba småfix vid behov kanske den kan duga?

Finns det inga GDS-hallar i sthlm?
      Jag hade nog satsat pengarna på det ist för att köpa en “mobil” tvättanläggning. Var det 17L den rymde? (Kollade på den igår) Det är inte så stor mängd så du får nog fylla upp den under tvättning. Brukar gå rätt mycket vatten om man ska spola ordentligt.

Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

Gabriel Eriksson
      Deltagare

För det priset är det väl bara att testa, är ju ingen katastrof om den funkar dåligt. Duger säkert till “lättare” avspolning osv.

Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17

Thomas Sjölin
        Deltagare

Klart det finns men för att skölja av bilen lite snabbt ibland kostar det mer än det smakar att åka till en tvätthall eller dylikt. Det var min tanke iaf. Istället för att betala en hundring för att tvätta bilen när det skulle räcka bara spola av den lite känns drygt. Som sagt, den kostar inte så mycket och den går alltid lämna tillbaka om det är skräp dessutom.

Som sagt, jag har varken el eller vatten i garaget och utanför porten kan jag få tag på el men inget vatten. Vet inte om jag vill låta en slang hänga från fjärde våningen och ner. :p

Thomas Sjölin
          Deltagare

Nu har jag iaf testat den. Inget strålande tryck men det var inte förväntat heller. Tanken räckte precis till att spola av hela bilen en vända. Tog bort allt damm som samlats under vintern utan problem. Annan smuts som satt under rådde den dock inte på men det hade jag inte räknat med heller. Tvättar jag bilen med svamp innan så räcker den nog till för att spola av den efter och det duger för mig.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.