Positivt om nya Guilia

Published by Axel Lindgren on

Forum Allmänt Positivt om nya Guilia

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Axel Lindgren
    Deltagare

Hej!

Detta är ju en bra början! Positiva ord av Auto Motor & Sport om nya Guilian.

Attachments:

Axel Lindgren

Ola Söderpalm
      Deltagare

Har du beställt än Axel? Kollade med min närmaste återförsäljare, och tyvärr har dom inte koll ännu. Det enda de vet är att QV:n ligger först i leveranserna. 

Kenneth Larsson
        Deltagare

Ola, du behöver väl beställa en meddetsamma för att komplettera din samling??

Thomas Bodén
          Deltagare

Härliga ord… Men allvarligt, om QVn är såhär pass stark så blir det spännande när GTAn kommer. 

156 GTA Sportwagon

Håkan Andersson
            Deltagare

Hoppas han har rätt i det han skriver. Vi har dock inte sett bilen provkörd av någon så man vet aldrig. När fortsättningen av modellserien presenteras står nog även jag i kön (Stefan Atterhall Hedin Bil?)

Brera-tugget och hur man fördärvade Alfas varumärke gör mej lite less. Enda problemet med 159/Brera var att bilen inte fick den uppdatering och facelift den var värd. Vännerna i Australien vässade Holden -6:an till 400 hästar utan turbo. Vilken Brera GTA det blivit. Jag uppdaterade min 159 Q4 till ca 285 och kvickare respons och fick en fantastiskt rolig bil att köra – och vacker… Men istället för en uppdatering och facelift (någon som tänkt på hur lika 159 och Giulia är???) kom nedläggning.

Håkan i Fagersjö: 916 GTV och 166 3.0.

Dennis Mollberg
              Deltagare

Det är väl inget fel på de fiatbaserade alforna men de konkurrerar ju i bästa fall med saab volvo och audi och i sämsta fall med opel, peugeot och ford prestandamässigt fast snyggare och det är väl inte där alfa var förr.Försäljningen talar ju sitt tydliga språk och knappt entusiasterna köper alfa längre.

Nu kommer en alfa som har allt det som alfistis pratat om ända sen 75an lades ner och till skillnad från reklampelarna 4c och 8c som väldigt få kommer kunna äga så har vi nu en bil som kommer att säljas i volymer och gå att köra med till vardags.

Jag tror Marcione gjorde helt rätt, ännu en vardaglig alfa hade inte märket överlevt, överlever det inte nu så går det i sank med flaggan på topp jämfört med många andra märken som gått till botten med lasten full av badgeengineering.

Besar Jashanica
                Deltagare

^ well said! 

GTV6 3.0 GP... | http://www.garaget.org/Besar

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.