Praktik

Published by Henrik Ahnfeldt on

Forum Off Topic Praktik

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Henrik Ahnfeldt
    Deltagare

Hej alla härliga alfister. Jag skulle behöva lite hjälp av er.

Jag jobbar på Enskede gårds gymnasium, Stockholm, i ett projekt
      tillsammans med jobbtorgen i staden. Jag jobbar med elever som av olika anledningar
      varken går i skolan eller jobbar. En del är skoltrötta. En del har diagnoser
      m.m. och vi försöker fånga upp dem så fort som möjligt.

Vi försöker få ut dem i praktik på olika arbetsplatser, dels
      för att de skall få arbetsliverfarenhet, men också för att de skall få en
      insikt i vad de vill, och kan jobba med i framtiden och förhoppningen är att
      det så småningom skall leda till en anställning, någonstans, ELLER att de väljer att utbilda sig inom ett yrke.

Mina egna kontakter ligger inom snickerier och bygg men jag behöver praktikplatser över alla brancher och försöker på detta sätt bredda utbudet.

Är det någon här som kan tänka sig att ta emot en praktikant? Det kan handla om allt från att rulla kåldolmar till takplåtslagare. Målet är att det så småningom skall leda till en anställning, någonstans i någon branch. Vad ungdomarna får är, arbetslivserfarenhet att lägga till sitt cv, och insikt i vad de kanske vill jobba med. Det utgår ingen ersättning men de är fullt försäkrade genom skolan och DU får en stjärna i himmelen. För egen del har jag en ide om en skoltrött fordonselev som kanske kan hänga med mig som mek nästa challengesäsong

Är du intresserad så ring mig på 0708-373 373 eller Henrik.Ahnfeldt@stockholm.se

Ha det gott så länge.

(((Segrare klass lll 2015))) Scuderia V.A.N Corse #63

Henrik Ahnfeldt
      Deltagare

Uppar tråden Kom igen nu! Alla branscher är önskvärda.

(((Segrare klass lll 2015))) Scuderia V.A.N Corse #63

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.