Prems biodiesel

Published by Rikard Nilsson on

Forum Teknik Prems biodiesel

Visar 4 inlägg - 16 till 19 (av 19 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #35185
    Magnus Westin
    Deltagare

      Hej tråden gällde ju från början biodiesel men lite fakta. Preem säljer 4 olika sorters diesel. Vad din handlare har framgår vid pumpen. Är du orolig för RME välj ACP som har max 5% blandning.  Innehållet är helt olika beroende på vilken sort man väljer. Både 95 och 98 okt bensin hos Preem kan innehålla upp till 5% etanol. Lägre än vissa andra. Allt står att läsa på deras hemsida. Jag har en Gulfmack och vi säljer drivmedel från Preem. Har hitintills inte vad jag vet  haft någon kund som haft problem med sin bil pga vårt drivmedel. Tvärtom faktiskt fått positiva kommentarer gällande ACP dieseln. 

      Mange W

      #35186
      Göran Eriksson
      Deltagare

         

        Japp, det är ACP-dieseln jag kör på. Skrev dock inlägget eftersom många har åsikter på Preems diesel och jag ville bara dela med mig av mina erfarenheter. Jag har dock inga belägg för att den skulle skapa mer eller mindre problem än annan diesel.

        #35187
        Henrik Lindgren
        Deltagare

          Vilka mackar har HVO100? Och är den billigare ??

          #35188
          David Wallefelt
          Deltagare

            HVO100 har väl framförallt lanserats på yrkestrafiken än så länge, huvudsakligen ”lastbilsstationer” alltså. Jag har skaffat kort på en sådan ”specialare” i Falun, och betalar samma som för vanlig fossil diesel (ca. 11.40kr för tillfället)

            156 SW GTA
            MiTo 1.4 Multijet
            156SW 2.0 JTS

          Visar 4 inlägg - 16 till 19 (av 19 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.