Presentation av mig.
Published by Övergivna Forumposter on
› Forum › Bankörning › Presentation av mig.
- Detta ämne har 6 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 9 juni, 2014 kl. 19:16 av Övergivna Forumposter.
-
FörfattareInlägg
-
1 juni, 2014 kl. 20:06 #40942
Tjenare alla Alfa-diggare.
Mitt namn är Michael Emilsson och jag bor mitt på det småländska höglandet. Är sedan barnsben en riktig biltok. Tog körkort 1983, första bilen blev en Fiat 131 eftersom största idolen då hette Markku Alén. Började arbeta på bilfirmor med bilvård, försäljning, enklare mekjobb m.m. 1995 köpte jag första Alfan och nu är jag inne på nummer tio.
Jag har varit medlem till och från sedan mitten 90-tal och åkt på träffar, bl.a. Skokloster och Krapperup plus ett antal banmöten så några av er har jag kanske träffat. Motorsportintresset har jag haft sedan mina bröder tog mig med på alla sortens evenemang, allt från lokala rallytävlingar till Formel 1 tävlingar på Anderstorp. Det började med rally, först som mek. i ett team för att sedan tävla själv (på amatörnivå skall tilläggas). På min förra arbetsplats, byggde vi en långloppsbil för att tävla på Mantorp och på Kinnekulle dock med blygsamt resultat, men j…ar vad kul det var…
Efter 1,5 års studier är jag utbildad trafiklärare och har nyligen fått anställning på en trafikskola i Vetlanda där jag stortrivs. En ny Golf GTI är beställd som övningsbil, det kan nog funka… Är sambo och har en egen son som fyller 20 år i sommar. Tyvärr har han inte drabbats fullt ut av vårt virus än men jag jobbar på det… Vi håller på och bygger en enkel racerbil, en Fiat Tipo som vi ska dela på till en början. Sonen är nybliven klubbmedlem och vi ska anmäla oss till licenskursen nu den 13/6. Jag har sedan tidigare SBF:s licens i rally, kartläsare och folkrace. När jag körde långloppen hade jag en s.k v.i.p licens.
Nu är det dags att erbjuda min tid och mina tjänster tänker jag. Efter arbetslöshet och studier har jag nu tid och vill verkligen hjälpa till där jag kan. Jag är dock oerhört ödmjuk inför uppgiften men skall göra mitt bästa .
Vi ses & hörs
/Micke
1 juni, 2014 kl. 20:50 #40943Det här blir skitbra Micke. Känns som vi är i trygga händer!
Går det så går det...
1 juni, 2014 kl. 21:29 #40944Hej Michael,
Kul att du vill vara med och fixa med banmöten. Jag känner själv också att det är dags för en mer aktiv del i banmötesorganiserandet. Låt oss ta ett taktiksnack på Kinnekulle. Jag kommer att hålla till invid Challengeräser nr 4, olivmetalic GTV 2.0TS.
/Danne
2 juni, 2014 kl. 07:27 #40945Tack Sune & Danne .
Om jag mins rätt Danne så i en några år gammalt Klöverblad skrev du en artikel om när du började köra i Challenge, minns jag rätt? Hursomhelst, den artikeln är till väldigt stor del anledningen till att jag skriver här och nu. Stort tack för den
/ Micke
2 juni, 2014 kl. 13:17 #40946Kul att den lilla notisen var till glädje.
Ibland är det nästan lika kul att skriva om det man gjort som det var att faktiskt göra det.
8 juni, 2014 kl. 16:47 #40947Hej Micke !
Kul att du vill vara med och arrangera banmöten. Hoppas du kommer till Kinnekulle på fredag och vi får tid att växla några ord.
9 juni, 2014 kl. 19:16 #40948Bidrar med en bild på blivande “räserbilen”, Den är ju från Italien i alla fall…. Den är inte riktigt redo än, så på licenskursen blir det 166:an. Jag har bokat boende på vandrarhemmet och kommer upp på torsdag kväll. Ska bli kul att träffa er. /Micke
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.